Det finns säkert hundra sådana trådar här men vill ha lite tips om vad ni tycker att jag ska göra och vad som går smidigast för just mig.
Så, jag har körkortstillstånd nu och mina föräldrar som handledare. Jag har fått en intensivkurs i studentpresent förra året men vet inte om jag vill använda den.
Läget är såhär att jag bor mitt ute på landet utanför Stockholm, 10 minuter ifrån närmaste tåg och bussarna går alltför sällan så jag är ganska sent ute(snart 20 år) och behöver körkort snarast eftersom jag vill kunna ta mig lätt till och från jobb.
Just nu är jag arbetslös och vill nog ta körkort innan jag börjar jobba, om jag inte får ett jobb jag verkligen vill ha. Mina föräldrar betalar mitt körkort och jag tror inte de har några problem att lägga ut dem pengarna som krävs. Däremot är jag mer mån om att jag vill göra det så smidigt som möjligt utan att det ska kosta för mycket.
Jag har hittills övningskört en gång. Fick väl bilen att rulla framåt och kunde växla upp till trean, hittat dragläget någorlunda, backa lite osv.
Så jag undrar alltså hur bästa vägen till körkort är? Ska jag ta flera lektioner i veckan från början och varva det med övningskörning hemma eller ska jag först lära mig grunderna hemma och sedan köra på bilskola när jag faktiskt vet hur en bil fungerar? Eller missar jag en massa detaljer då som tar lång tid att vänja mig vid?
Jätte tacksam för erfarna svar.
//
hagmann