Hej,
Jag har uppkörningen på torsdag 12/6 i Jakobsberg kl 10. Är det någon här som har några tips? Vad de brukar fråga? Jag hörde att att backa runt ett hörn kom ofta... Jag är så himla nervös... pleazzzzz. Hur är det att köra där i jakobsberg?
Kom i god tid då jag tyckte det var lite svårt att hitta dit så slipper du bli stressad.
När vi kom ut till bilen så den ända kontrollen jag fick göra var att kolla så däcken verkade ok.
Då jag körde där blev det cirkulations körning 3-5 st finns rätt många där,motorväg, backning eller fickparkering. Dom bygger rätt mycket som sagt men sänk farten och glöm inte att ev höja farten efter vägarbetet.
Blev även lite körning i ett vila område där högerregel förekommer, så där är det bra att hitta dragläget.
Klarade det där på 3gången så lycka till och berätta hur det gick. Fråga om det är något mera.
Tack så mkt för dina tips, C.a
Jag kommer tänka på det. Jag klarade kunskapsprovet på första försöket och har inte så mkt tid liksom. Hoppas att det kommer bli bra
Jag berättar gärna hur det går för mig. Wish me good luck :-)
Jag gjorde uppkörningen idag och jag blev godkänd. Dock körde jag upp i Sölvesborg.
Tog mig 4 gånger att köra upp men visst fan gav jag inte upp!
Så ni som har kuggat ett antal gånger, mitt tips till er att ge inte upp. Känslan att klara det är underbar!
Tack så mkt för dina tips..... Jag klarade det :P !!!!!! yeeeyyyyyyy... Jag körde kl 10 som sagt och det var ganska lugnt i jakobsberg där. Inspektören var hur lugn och trevlig som helst... Vi körde lite cirkulationsplatser, jag backade runt ett hörn, vände, körde motorväg mot enköping, osv. Jag är sååååå glad. Både prov på första försöket. Tips till alla som försöker ta körkort: Läs och träna hur mkt som helst!!! Resultatet blir bra