Start > Körkortsforum > Uppkörning i södertälje, tips?

Uppkörning i södertälje, tips?

hasse 2014-06-01 11:53 ! Citera #
Hej, har uppkörning i södertälje snart och undrar om ni har några tips inför uppkörningen, vad förekommer mest i södertälje, högerregeln? mm.
Gäst 2014-06-01 19:50 ! Citera #
Det kommer allt möjligt så försök att vara väl förbered. Jag gjorde fick göra dessa moment:

Korsningar
Rondeller
Landsväg
Vänstersväng från landsväg
Körning mot mål
Signalreglerad korsning
Backa runt hörn
Parkering

Kan tillägga att inspektörerna i södertälje är ganska trevliga och pedagogiska. Nervositeten försvinner så fort man sätter sig i bilen.

Lycka till!
Gäst 2014-06-02 08:06 ! Citera #
När jag körde där var det mycket 50 och 30 km plus hålla koll på högerregeln. Rätt lugnt område fast dom bygger om lite. Trevlig personal hade jag dock lite små petig. Glöm ej sakta ner inför korsning trots du ligger på huvudled och kör 48 då det är 50 .bilarna till höger har ju väjningsplikt men glöm ej sakta ner var det jag kuggade på.

Fick backa runt hörn i nedförsbacke innan har jag fått göra det på rak väg.

Vet ej om detta hjälpte men lite tankar ändå
Jossan_88 2014-06-02 13:39 ! Citera #
hasse
Hej, har uppkörning i södertälje snart och undrar om ni har några tips inför uppkörningen, vad förekommer mest i södertälje, högerregeln? mm.


Bra tips: kör inte i södetälje !!
Jossan-88 2014-06-02 15:59 ! Citera #
Jossan_88


Bra tips: kör inte i södetälje !!


För det första, varför använder du dig av mitt användarnamn? (kan du inte komma på något eget)
Och för det andra, varför ska man inte köra i Södertälje? Det finns vanliga rondeller och korsningar som det gör i resten av Sverige, så kan man köra bil så ser jag inget hinder till att köra där!
Jossan_88 2014-06-02 16:35 ! Citera #
Kör några gånger i södetälje innan uppkörning. påfart till E4 mot söder är lite krångligt..måste byta körfält rätt snabb om du ska köra mot göteborg annars kommer du att köra mot helsingborg och därmed kuggning!! lycka till
hallå 2023-01-10 13:19 ! Citera #
Du kuggar inte om du kör fel på motorvägen, du kuggar om du får panik och snabbt byter fil utan att se dig om ordentligt innan och om du kör över heldragen linje

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo