Start > Körkortsforum > Uppkörning mc Jönköping

Uppkörning mc Jönköping

snobben 2014-05-28 15:16 ! Citera #
Hur hårda är inspektörerna vid uppkörning med tung mc i Jönköping?
Träffade en inspektör från Jönköping härom dagen. Kände direkt att han tänk kugga mig som privatist. Har kört på skola hela våren 15 lektioner. Allt satt som en smäck på uppvärmningen men jag rev en kona i högfarten. Fick inte ens prova bromsningen. Googlar man runt lite så insr man att uppkörningarna skiljer sig matkant åt i landet. Allt från kuggning på första missen till både 3-4 försök och sen klara sig trots dålig körning.
snobben 2014-05-28 15:36 ! Citera #
Glömde tillägga att min körlärare anser mig vara helt klar med utbildningen så det handlar inte om att jag är surkärring för att jag kuggade. Jag ville använda min egen hoj på uppkörningen och då får det bli som privatist. Synd om det skall ligga en i fatet. Förstår bara inte hur det kan vara så olika i landet.
Ricky King 2014-05-28 18:36 ! Citera #
snobben
Förstår bara inte hur det kan vara så olika i landet.


För att det är en människa som bedömer och inte en robot.
snobben 2014-05-28 19:23 ! Citera #
Det förstår jag oxo och tur är väl det, att det är en levande varelse. Men mig veterligen finns det regler kring detta och det är detta jag ställer mig frågande till. Varför inte en helhetsbedömning eller varför inte titta i trafikskolans papper och se vad som är gjort. Alla kan ju få han en dålig dag på sin uppkörning.
Micke 2016-05-27 14:02 ! Citera #
Jag kuggade precis, för 1tim sen, rejält knäckt, min instruktör ville verkligen kugga nån, det märktes tydligt, 7 andra elever, och min körlärare fattade ingenting, men alla var överens om att instruktören vill fixa sin statistik...

Jag fixade lågfart och undanmanöver kanon, ändå fick jag göra om både!? Fixade igen...min lärare hade aldrig varit med om nåt liknande på det 20år han har varit lärare.

På vägen så ska en buss ut från en hållplats, han blinkar, och jag ska ju egentligen stanna, men jag bedömde att jag var för nära, hade blivit tvärnit, fel säger instruktör...så då fick jag inte kortet. Hade jag inte varit sist ut av eleverna, så är jag helt övertygad om att jag klarat det, han SKULLE BARA KUGGA NÅN!!! Så var det bara, min körlärare var måttligt irriterad men tyvärr hjälper inte det.

Så det där med att de bedömer olika, jo tack, är väl allt från dag, dagsform, är det långt till lön, när fick dom ligga sist, hungriga eller bara trötta på livet. Det är ett jävla lotteri, tycker personligen att hela systemet är helt åt helvete fel. Tycker körlärarna ska ha myyyycket mer att säga till om.
Piraten 2016-06-03 04:39 ! Citera #
Så klart du inte ska bli godkänd!!

Måste man tvärnita för släppa fram en buss som har företrädde,
så saknar du framförhållning och är en fara i trafiken!!

Om det varit ett övergångsställe med barn på väg över, skulle du då gasat på för du inte ska tvärnita..

när du ser en buss måste du tänka han kanske blinkar ut,
Alltså sänka farten å vara bered på detta..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor