Kuggade för tredje gången idag
Jag kuggade på uppkörningen idag, har kört upp tre gånger den senaste veckan och får samma resultat varje gång men idag fick till och med förarprövarn ingripa och det har inte hänt förut det dom tycker är fel är att jag har lite för bråttom och hinner inte planera, hur ska jag öva på det här får panik. händer det här någon annan som kan tipsa lite för hur man kan gå vidare??
Boka ett körlektion hos trafikskolan och be de hjälpa dig förbereda?
Givetvis betyder det att du måste bromsa och växla ned tidigare än du gör nu. I hastigheter högre än 50km/h ska du motorbromsa och växla ned från femte eller sjätte växeln till den tredje när varvtalen ligger på 1200rpm. Högre varvtal ska det vara vid nedväxlingen om du behöver kraftig inbromsning. Samma princip gäller även vid lägre hastigheter, med undantaget att du ska ned till tvåans växel och förmodligen kommer att behöva använda dig av fotbromsen.
Jo jag förstår att jag måste göra så men ibland känns det som att jag inte riktigt vågar bromsa för bilarna bakom mig är alldeles för nära och hade jag bromsat i det läget som förarprövarn menade hade han förmodligen kuggat mig för att jag inte kunde samspela för att jag bromsade för hårt med så mycket bilar bakom mig och dom här bilarna låg riktigt nära mig hela tiden kändes det som och vet ni någon trafik skola i stockholm eller utanför stockholm som är värd att gå till där man får resultat?
Hur som helst har jag klarat mig nu! Lycka till alla som kämpar på ge inte upp!
Senaste foruminläggen
Rubrik