Start > Körkortsforum > Köra privat.. kuggar man vid u…

Köra privat.. kuggar man vid uppkörning?

Dis 2014-05-22 19:03 ! Citera #
Hej!! är det sant att många privatister kuggar? vad kan det bero på?
Jag kör privat och en av mina handledare är lärare hos en trafikskola.. vad tycker ni?
tack för eran tid och svar :)
Gäst 2014-05-22 20:32 ! Citera #
Det är svårt att säga. Vissa har inga problem med uppkörning, andra gör små misstag och när den ansvarige i trafikverket märker det så är det kört. Om man bara kör privat så kan de bli problem med tanke på att föräldrarna inte alltid tar saker allvarligt även om det är ett måste. T.ex. hitta dragläget, högerregeln och väjningsplikterna. Vilket trafikskolan tar med allvar.
Jag hade 8 körlektioner i trafikskolan och sedan privatkörning med farsan. Klarade uppkörning utan anmärkningar.
Mitt tips är att om någon är extremt nervös inför uppkörning så kolla gärna och om ni hinner, boka en körlektion med trafikskolan och säg att du vill ha uppkörning hos de. Då kommer de visa exakt vad som händer i den riktiga uppkörningen för i trafikskolan lär de ut att folk ska köra på ett bra sätt och på det sättet trafikverket vill att förarna i detta land ska köra.

Typ...
Gäst 2014-05-22 22:14 ! Citera #
Jag kör privat.. men en av mina handledare är en god vän som jobbar hos en trafik skolan. kanske räcker det? för att han tar körning på allvar med mig. vad tycker ni, eller jag ska ändå söka hjälp i en trafik skola? tack!
Gäst 2014-05-25 02:05 ! Citera #
yazz0524
Jag kör privat.. men en av mina handledare är en god vän som jobbar hos en trafik skolan. kanske räcker det? för att han tar körning på allvar med mig. vad tycker ni, eller jag ska ändå söka hjälp i en trafik skola? tack!

Är han det så behöver väl du inte söka till en trafikskola no?

Men känner du att du skulle vilja testa på det eller kanske du känner dig osäker med honom eller något annat så varför inte bara ta en eller 2 lektioner hos en trafikskola, känna hur det känns och ta ett beslut därifrån.
Gäst 2014-05-25 22:35 ! Citera #
Gäst: tack för svaret :) jag gör så :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo