Start > Körkortsforum > Betala fakturan?

Betala fakturan?

Gäst 2014-05-20 12:48 ! Citera #
Jag gjorde kunskapsprovet för behörighet B idag, (20maj) jag fick 51 poäng (52 godkänt) NOG om det, fick fakturan i brevlådan idag, sista inbetalningsdag den 29 maj. Vad händer om jag fullständigt struntar i att betala fakturan? Som det står på fakturan att jag ej kan boka om ett provtillfälle, men det gjorde jag direkt när jag kuggade tidigare idag. Skickar de bara ut fler och fler fakturor med höjd avgift tills jag betalar? Ser ut som att jag är tvungen att betala ändå, TACK PÅ FÖRHAND.
Gäst 2014-05-20 14:03 ! Citera #
Well, ja, i slutändan hamnar ärendet hos Kronofogden som har laglig rätt att utmäta och tvångsförsälja din egendom för att täcka din skuld.
Undrar 2014-06-11 16:25 ! Citera #
Varför skulle du inte betala?
Linus 2014-07-07 13:29 ! Citera #
Undrar
Varför skulle du inte betala?


För att han kuggade, det kan känna väldig jobbigt när man har inte klarat provet och ändå måste man betala väl?
Jossan-88 2014-07-07 13:34 ! Citera #
Klart som sjutton man måste betala oavsett klarat prov eller om man har kuggat!
Undrar 2014-07-07 14:34 ! Citera #
Självklart måste man betala, även om man inte klarade provet..det är ju inte trafikverkets fel att man inte klarade det. Datorn har man ju använt sig av och personalen som jobbar där har ju gjort sitt jobb. Alltså man har fått det man har besällt och fått faktura på.
Att man äns tänker tanken på att inte betala...Bra start på vuxenlivet!
Mikael 2014-07-14 11:40 ! Citera #
Snälla kom inte med moralkakor hela tiden, blir så trött på er människor. Frågan var VAD SOM HÄNDER om han inte betalar.

Svar: Du kommer få kronofogden efter dig som utmäter din egendom och eventuellt en prick i ditt register (svårare att få abonnemang, kontrakt osv i framtiden)
A 2016-01-30 13:36 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet och misslyckades. Sedan bokade jag ny tid och fick en till faktura ska man betala den nya faktura?
jag har hört att man har 3 chanser att göra teoriprovet. Vad det betyder? måste jag betala varje gång jag kuggar ?
Yajirou 2016-01-30 13:45 ! Citera #
Yes, varje gång man kuggar och bokar en ny tid så kommer det en ny faktura som man måste betala.
Gäst 2016-01-31 18:55 ! Citera #
A 2016-01-30
Jag gjorde teoriprovet och misslyckades. Sedan bokade jag ny tid och fick en till faktura ska man betala den nya faktura?
jag har hört att man har 3 chanser att göra teoriprovet. Vad det betyder? måste jag betala varje gång jag kuggar ?
Ja. För varje nytt prov, måste du betala ny provavgift. Detta eftersom det uppstår kostnader vid provtillfället. Dessutom ska man vara såpass förberedd vid ett prov, så att man endast behöver betala en gång för teori respektive uppkörning.

Nej. Du har hur många chanser som helst på dig, men varje prov kostar pengar! Dock ska du vara förberedd och med andra ord, inte behöva omprov.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest