Start > Körkortsforum > Uppkörning/teori

Uppkörning/teori

Love0001 2014-05-10 15:51 ! Citera #
Hej allihop :-)

Ska köra upp på fredag är så himla nervös.. Har länge velat och önskat mig ett körkort men nu är jag så jäkla rädd i kugga:-( ge mig alla tips i råd jag kan få inför teori samt uppkörning.

KÖR UPPP I SOLLENTUNA :?
Elias5000 2014-05-10 16:47 ! Citera #
Jag kan säga det var mycket trafik i solluntuna,jag övningskörde bara där innan jag hade min uppkörning det var för 2 månader sedan.

Berätta på fredag hur gick det för dig? och Vart fick du köra?
Gäst 2014-05-11 12:49 ! Citera #
Hur gick det för dig? Vart fick du köra? Oo jag håller tummarna
DaddyDJ 2014-05-11 15:22 ! Citera #
Gäst
Hur gick det för dig? Vart fick du köra? Oo jag håller tummarna

Fredag är om... 5 dagar.
ROJDA 2014-05-15 17:16 ! Citera #
Något man ska tänka på när man gör uppkörningen är att verkligen lite på sig själv, och säga jag ska fixa detta nu... för då pushar du dig själv. En annan sak är att inte vara nervös, ta de bara som en vanlig dag, som när ni kör med era föräldrar eller med en trafiklärare. jag gjorde uppkörningen för en vecka sen jag bokstavligt talat dog av nervositet. trodde jag hade kuggat, när jag kom fram, för var så nervös att jag inte kunde backa bra vid backa runt hörn. Men läraren var väldigt snäll och förståndig för att jag var nervös. och en annan sak som var bra var att personen hade vart trafiklärare innan så hon visste hur eleverna tydligen är. Hon gav mig en andra chans att backa vid ett annat hörn då gjorde jag på första försöket och de är så jag tror jag klara min uppkörning. Men ngt jag har väldigt svårt är, är teori får verkligen inte in de. blandar ihop allt. eller på min trafikskola går de utmärkt. men den här sidan är så svår haha .
Love0001 2014-05-19 11:53 ! Citera #
Yessss jag klarade uppkörningen det trodde jag aldrig men jag har övar som ett tok sedan förra året.

Nu till nästa problem jag kuggade på teoriprovet. Känns som att jag kan alla regler osv när jag kör men när det är tex osv så är de betydligt svårare. Jag har svårt att komma ihåg det jag läser. Har gjort egna anteckningar nu så jag hoppas att jag fixar det.

Kan ni ge mig tips och råd hur ni gjorde när ni pluggade in teori ? vissa har lätt att lära sig andra ha svårare .. hur gjorde ni som har det svårt?kramar
Gäst 2014-05-19 19:52 ! Citera #
Grattis på uppkörningen.

Mitt tips till dig är att komma ihåg teorifrågorna som du misslyckades med vid senaste provet. Sen tar du ett häfte och går igenom de i huvudet, skriver ner anteckningar från hela kapitlen i själva boken och läser in de. Om du inte kommer ihåg vilka frågor du hade misslyckat med så kan du kolla på papperna du fått från första teoriproven. Där står det vilka du har mest misslyckande i och då kan du läsa in och skriva ner anteckningar från kapitel efter kapitel. Beroende på nu hur mycket tid du har kvar till teoriprovet.
Love001 2014-05-22 20:28 ! Citera #
Klarade inte teorin idag igen :-( har svårt med texten och så lätt med i göra det teoretiska
Gäst 2014-05-22 20:40 ! Citera #
Love001
Klarade inte teorin idag igen :-( har svårt med texten och så lätt med i göra det teoretiska

Vad synd. Dubbelkollade du frågorna och svaren? Nu har du iaf en bra koll på vad för sorts frågor dyker upp. Det är bra att försöka komma ihåg de. De är inte alltid samma men oftast likadana. Bara att läsa på kapitlerna där du hade mest fel i.
Jag hade enorma problem när jag gjorde teoriproven ett bra tag sen. Svårt att glömma det, fick 51 poäng 3 gånger i rad, sen vid godkännandet fick jag 52. Man behöver inte mer än det...
Love0001 2014-05-23 08:57 ! Citera #
Det var inte samma frågor :-(

Jag har så himla lätt att förstå mig på situationen när jag väl gör den i trafiken. Regler,skyltar m.m
Men så fort jag får en text så blir det jobbigt. Det blir klurigt:/ boken har jag nötat flera gånger om ska sätta mig och läsa och göra så många teorifrågor som möjligt.

Såg även att på korkort.se så var det ett antal frågor som var lika som man fick på teoriprovet.. kanske köper ett konto där med men jag vet inte. De inte teorifrågorna de fel på utan mitt huvud:( har drömt om ett körkort så länge precis alla har de i min omgivning. Så jag är så nära men jag blir så besviken på mig själv varje gång för jag vet att jag kan

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo