Start > Körkortsforum > Trafikverkets bilar

Trafikverkets bilar

Mojje 2014-05-02 11:55 ! Citera #
Hej

Jag ska köra upp som privatist (har redan kört upp 2 gånger med trafikskola och inte klarat det så tänkte nu köra upp såhär)

Hur är Trafikverkets bilar i Farsta? Vad är bra att tänka på? Super tacksam för tips
kkrs93 2014-05-02 14:09 ! Citera #
Mojje
Hej

Jag ska köra upp som privatist (har redan kört upp 2 gånger med trafikskola och inte klarat det så tänkte nu köra upp såhär)

Hur är Trafikverkets bilar i Farsta? Vad är bra att tänka på? Super tacksam för tips

Hej mojje.

Vad jag har hört av andra så kanske du får ge mer grundgas än andra bilar.

Generellt så ska det inte spela någon roll med vilken bil du kör upp med.
Kan du köra bil så kan du köra bil.

Dom har överseende med att du är ovan med bilen och att du kan få motorstopp pga detta.

Men om det blir pågående faktor så kuggas du!

Lycka till!
Gäst 2014-05-02 16:48 ! Citera #
Mojje
Hej

Tjena Mojje.

Farsta har Golf och Volvo som de använder mest. Golfen var en riktigt pain in the a** men volvon var hur skön som helst.
Som kkrs93 skriver så är bilarna ”känsliga” vid dragläget så du måste ge mer grundgas. Bilarna är också ganska små så större personer får inte plats där inne :D De är inte heller långa utan korta och låga.

Under körningen så ska du prata med förarna, inte hålla tyst och koncentrera dig på vägen. Känns som om de kan bedöma dig med hur mycket koncentration du har när du pratar samtidigt som du kör för de kommer prata med dig.

Lycka till...
Gäst 2014-05-02 19:27 ! Citera #
Yajirou
Under körningen så ska du prata med förarna, inte hålla tyst och koncentrera dig på vägen. Känns som om de kan bedöma dig med hur mycket koncentration du har när du pratar samtidigt som du kör för de kommer prata med dig.

Lycka till...

Jag körde upp i Farsta. Min inspektör frågade om jag ville att han skulle vara tyst eller småprata, jag valde visserligen småpratet men tror definitivt inte jag skulle blivit kuggad om jag valt att han skulle vara tyst.
Gäst 2014-05-03 06:44 ! Citera #
Vilka av bilarna är lättast att köra?
Är båda 6 växlade? Har endast kört golf förut så därför undrar jag om det är super skillnad på dessa att köra ?
Ellsan 2014-05-07 10:48 ! Citera #
Jag körde med trafikskolans bio genom hela min utbildning men imed dom aldrig ville få loss tummarna så bokade jag min uppkörning privat, man ska kunna köra vilken bil som helst nu imed att man faktiskt är i slutet av allt, dock är det ju ok att få några motorstopp precis i början det fick jag också, men sen har man liksom lärt sig där hur man inte kan köra för då dör bilen :p körde upp helt utan några anmärkningar på första försöket och samma med teorin :) Bli inte rädd för bilen, du bestämmer farten och växlen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest