Start > Körkortsforum > Förberedelser uppskrivning

Förberedelser uppskrivning

StinaJo 2009-07-28 16:41 ! Citera #
Hur mycket hade ni pluggat innan uppskrivningen`?
gummybear 2009-09-12 16:02 ! Citera #
Läs igenom körkortsboken. Minst två gånger, anteckningar är bra för det hjälper en att memorera, så gjorde jag. Sedan om man har tagit handledarutbildningen, läs igenom allt material du fick därifrån med samma procedur som körkorsboken. Försök ta så många provtest som möjligt på körskolan /internet.

Detta gjorde jag och fick nästan alla rätt, sedan har såklart alla olika sätt att lära sig och är olika snabblärda, men en bra riktlinje i alla fall.

Observera också att en stor del på provet är ren logik. Och sedan att kunna sitt fordon.
Gäst 2009-10-04 15:32 ! Citera #
Hej hej :)
Läs igenom din körkortsbok noggrant 2 gånger. Sedan är det lätt att bläddra igenom och kanske läsa några få ord och sen i ditt huvud förklara vad som gäller i en sådan sitution. Om du har STR lätta bok är det bara att kolla på marginaltexten och återberätta de orden och regler som gäller för det. Jag tyckte även det var väldigt nyttigt att läsa lagboken som fanns längst bak i boken. Jag tyckte allt blev mer sammanhängande då.
Sedan ska du självklart göra så många frågor/prov som möjligt och börja plugga långt i förväg!!!

Lycka till :D
Gäst 2010-02-17 18:45 ! Citera #
Ett bra tips är att börja riktigt tidigt och bara läsa ungefär 15-20 sidor varje dag under en längre tid innan provet. Då kan hjärnan bearbeta den lilla mängd information som man gett den, i stället för att sista-minuten-plugga dagen innan! Så god tid, lite varje dag och internettest är mina bästa tips!
Lycka till!
MStrandberg 2010-02-23 14:33 ! Citera #
Gör många datortester på skolan och notera alla eventuella fel du stött på. Då lär man sig samtidigt som man vänjer sig vid hur teoritesten ser ut på uppskrivningen också. Lycka till!
ofal 2010-03-19 23:14 ! Citera #
Läste igenom boken en gång och gjorde nåra online-tester här på körkortsportalen, klarade teorin idag. Är dock något av en naturbegåvning ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo