Hur klarar man av att ta körkort utan att köra privat?
Jag fyller snart 40 och bestämde mej för att ta körkort i höstas, då jag fick en summa pengar i ett arv. Lade undan 25000 till det men de är nu sedan länge slut och jag har tagit många, många körlektioner. Tappat räkningen på hur många. Jag har tyvärr ingen att köra med privat och nu har jag inte råd att ta så många körlektioner längre. Det blir max en gångi månaden. Känns inte som att jag kommer nån vart och jag har börjat ångra att jag någonsin börjat. Känner mej väldigt stressad över detta. Känner ångest o kan inte sova på nätterna. Otroligt jobbigt. :-( Känner mej inte tillräckligt motiverad heller och har svårt att få tid till att plugga. Har jobb och tre barn. Alla är noga med att tala om för mej att jag kan ju inte ge upp nu när jag lagt ut så mycket pengar på det. Vet inte vad jag ska göra.. :-( Känns som att man måste vara miljardär för att klara av att ta körkort enbart på körskola och snudd på geni nuförtiden. Fattar inte hur det ska kunna gå. Jag vill bara skita i alltihop men känner inte att jag kan. :-(
Usch vilken jobbig situation du har hamnat i, men jag kan bara hålla med dom som har sagt att du inte kan ge upp nu. Hur mycket av kursplanen har du gjort? och hur går det på testen som du gör?
Vad säger din körlärare när ni är ute och kör?
Förstår att det känns jobbigt för dig. En körlektion i månaden låter inte så nyttigt, jag skulle glömma bort eller tappa fokus. Jag kör, precis som du, enbart på körskolan. Men jag kör två gånger i veckan, mindre än så skulle jag inte klara av.
Vad får du betala för en körlektion? Finns det något annat du kan spara in på och kanske köpa ett paket med lektioner?
Hur många körlektioner har du tagit hittills?
Jag gjorde allt mitt privat. Dock tog jag bara totalt 4st körlektioner och jag sa även till körskoleläraren att jag kommer inte att köra mera med dom förens det skulle bära iväg på stadskörning och halkbanan. Jag pluggade som fasen hemma och sen bokade jag tid för skrivningen och uppkörningen. Mitt råd är att försöka hitta någon som du skulle kunna köra med, en kompis, sambo eller vem som helst som du känner! Körskolorna suger bara pengar ur folk och det är onödiga utgifter!
Lycka till med kortet
Jag har tyvärr ingen att köra m privat. Det är omöjligt. Dessutom måste man ju gå en utbildning för det numera o det skulle ingen vara beredd att göra. Jag har tappat räkningen på hur många lektioner jag tagit men långt över 30 i alla fall. Det är alltid dubbellektioner på 80 min o kostar nästan 1000kr. Jag tog två lektioner i veckan till en början men nu har jag inte längre pengar till det. Vem har råd att lägga ut flera tusen i månaden från lönen varje månad? Jag har ingen fet lön o just nu mindre än vanligt. Har dessutom tre barn! Så det känns rätt kört dessvärre. :-(
Har du funderat på att köra med automatväxel istället? Enskilda körlektioner är ju svindyra men köper man paket kan man på vissa skolor få ner priset kraftigt, fast det är ju ändå svindyrt tyvärr.
Har du funderat på att köra med automatväxel istället? Enskilda körlektioner är ju svindyra men köper man paket kan man på vissa skolor få ner priset kraftigt, fast det är ju ändå svindyrt tyvärr.
Har vissa trafikskolor olika priser beroende på om man ska köra manuell eller automatväxlad bil?
Det låter jätte konstigt, jag kollade trafikskolan där jag gick. Och dom har samma priser oavsett om man ska köra manuell eller automatväxlad bil..
Jag sa att priset går ner om man väljer paket.
Har vissa trafikskolor olika priser beroende på om man ska köra manuell eller automatväxlad bil?
Det låter jätte konstigt, jag kollade trafikskolan där jag gick. Och dom har samma priser oavsett om man ska köra manuell eller automatväxlad bil..
Nej, men jag tror att corax syftade på att det är lättare att köra med automatväxlad bil. Vissa menar på att det kan vara svårare att lära sig växla i äldre ålder på grund av motoriken. Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte, men personligen tycker jag att det verkar lite som att äldre personer än normalt faktiskt verkar ha det lite svårare med körkortet.
Senaste foruminläggen
Rubrik