Start > Körkortsforum > Hur mng uppkörningar gjorde ni…

Hur mng uppkörningar gjorde ni innan ni fick kortet?

M300 2014-04-21 18:28 ! Citera #
Hur många uppkörningar gjorde ni innan ni fick kortet?

Jag har inne på min andra
Jossan-88 2014-04-21 21:06 ! Citera #
Jag klarade både teoriprovet och uppkörningen på första försöket :)
xenonpowerfreak 2014-04-22 13:00 ! Citera #
B på första C på första CE på första.
Gäst 2014-04-23 21:08 ! Citera #
Klarade 3:e.
Frågetecken 2014-04-23 21:31 ! Citera #
Har aldrig riktigt förstått det här med att när folk undrar över antalet uppkörningar, poäng o minuter vart annat.
Tafiklärare och inspektörer är en helt annan sak, de är dem som ska bedöma helheten hur vi klarar oss i trafiken.

Nu tänker jag mer på vanligt folk som ska ta eller har körkort
Är det inte då viktigare o fokusera på innebörden med att ta körkort ( sig själv ) eller är det bara en jämförelse med andra ...så vi sen kan uppdatera våra likes. Visst får man vara nyfiken men ibland känns det mera som en tävling. Insikten är ju helt kaputt!!!
Gäst 2014-04-24 13:12 ! Citera #
Frågetecken
Har aldrig riktigt förstått det här med att när folk undrar över antalet uppkörningar, poäng o minuter vart annat.
Tafiklärare och inspektörer är en helt annan sak, de är dem som ska bedöma helheten hur vi klarar oss i trafiken.

Är det inte då viktigare o fokusera på innebörden med att ta körkort ( sig själv ) eller är det bara en jämförelse med andra ...så vi sen kan uppdatera våra likes. Visst får man vara nyfiken men ibland känns det mera som en tävling. Insikten är ju helt kaputt!!!

Jag håller helt med. Personligen känner jag en som körde upp sex gånger och han har såvitt jag vet inte varit med om, eller i alla fall inte vållat till, någon olycka under de 15 år han har haft kortet. Inget att deppa över.
Abdi 2014-04-24 15:20 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning och teori på andra försöket.

Det är en otrolig känsla när man väl har klarat det. ;)

Lycka till !
Gäst 2014-04-26 14:53 ! Citera #
Gäst
Frågetecken

Jag håller helt med. Personligen känner jag en som körde upp sex gånger och han har såvitt jag vet inte varit med om, eller i alla fall inte vållat till, någon olycka under de 15 år han har haft kortet. Inget att deppa över.

Håller också med. Det var lite därför jag skrev att jag klarade på 3:e, så att tråden inte skulle fyllas med ”Jag klarade på första!”-poster.
Björn He 2014-05-07 19:27 ! Citera #
Teoriprovet på andra försöket och uppkörningen på tredje försöket. Kunde ha klarat uppkörningen på första försöket men hade visst några problem då, bl.a. en bil som gasar av sig själv, den där bilen var en Golf Diesel och den sög, man kunde omedvetet hamna uppe i 50 på 30-vägar bara för att farten kunde stiga även utan att man gasade och det är ju fel!!!! Är det nån annan här som kört dieselbil som också upplevt att farten stiger trots att man släppt gasen?
inspektörn 2014-05-07 21:41 ! Citera #
Men snälla Björn He!
Har du fortfarande inte fått lära dig hur en dieselbil fungerar?
Om du har för hög växel och för lågt varvtal så trycker den på! Det gör alla dieselbilar! Vad du skall göra då är antingen att växla ner eller höja varvtalet över tomgångsvarvtal!
Detta är en grundläggande del i utbildningen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo