Start > Körkortsforum > Hur många här tog sitt körkort…

Hur många här tog sitt körkort 100% privat?

Privatist 2014-04-18 15:30 ! Citera #
Är lite intresserad utav hur det gick för er om ni klarade det på första försöket eller fick köra upp/skriva flera gånger?
Henke 2014-04-19 16:35 ! Citera #
Jag tycker att man inte borde jämföra sig med andra. Hursomhelst så kräver man i många av USA:s delstater att man skall ha registrerat minst 50 timmars privat övningskörning, varav tio under mörker, för att få köra upp. Det kanske kan ge en liten fingervisning om hur mycket som krävs, även om man får ha i åtanke att de nästan bara kör automatbilar där borta.
Jossan-88 2014-04-19 19:59 ! Citera #
Bra skrivet henke!
Jag blir lite trött på alla som skriver om dom kan klara teoriprovet på första försöket. Samt att dom undrar hur många körlektioner alla tar och om dom kan klara sig på samma antal.
Vi är alla olika individer, och då behöver vi olika mycket tid på oss att lära oss och ta in allt som man behöver kunna för att framföra en bil på ett trafiksäkert sätt. Låt det ta den tid som behövs, och jämför dig aldrig med hur många körlektioner dina syskon/kompisar behövde...

Glad Påsk! :D
Ricky 2014-05-11 13:24 ! Citera #
Tog mitt körkort som 36-åring och som 100% privatist förra året. Klarade det på första försöket efter endast 16 timmar bakom ratten.
reset 2014-05-11 17:06 ! Citera #
Det är alltid lika roligt att läsa när folk ska jämföra sig med varandra.

Har sett många köra på vägarna som rena rama idioter med mindre antal timmar bakom ratten el ändra på regler som kan vara rent ut sagt farliga för att de typ har haft körkort i 40 år ”man kan inte lära gamla hundar att sitta”

Det borde finnas blåsmätare för insikt o självkännedom :)
Linus 2014-07-07 11:58 ! Citera #
Privatist
Är lite intresserad utav hur det gick för er om ni klarade det på första försöket eller fick köra upp/skriva flera gånger?


10års övningskörning, aldrig besökt trafikskolan efter Risk 1, 2, handlarkursen. fick faktiskt gå om Risk 1,2 handlarkursen för att den har gått ut... Men anledning till 10år är att jag har faktiskt inte bryt mig att ta körkortet tills nu, för att jag blir en pappa snart då är det konstig att köra med farsa bredvid varje gång :)
Nu har jag kortet.
mange 2014-08-21 22:40 ! Citera #
Ingen mening att vara tuff för man har klarat det med en gång.Jag själv har hållt på i tio år klarade uppkörning idag men var sjukt nervös.en del har lättare en del har svårare för det men huvudsaken är ju att man inte lär sig ytinlärning utan verkligen att det sitter när man själv sitter bakom ratten och ge sig ut i trafiken själv.körkort online är en kanonsida där jag lärde mig till att få körkort.ni som håller på att ta körkort ge inte upp utan kämpa vidare det går till slut.
Zanna 2014-11-22 21:12 ! Citera #
Trådskaparen frågar hur många här som tog sitt körkort 100% privat och om ni klarade det på första försöket eller om ni fick göra flera försök och så klagar ni på att man inte ska jämföra etc.!? Nu handlar tråden om detta så om ni inte kan svara på det trådskrivaren frågar så behöver man inte svara. Svårare än så är det inte.

Tog mitt körkort 100% privat om man bortser från risk 1&2 samt handledarutbildningen. Körde i totalt 17 timmar under 8 dagar med min sambo och klarade både teori och körprov på första försöket.
M 2018-12-19 01:36 ! Citera #
Lite väl sent.
Men jag gjorde det!
körde ca 3-4 ggr i veckan i en månads tid.
så ni som slösar flera tusenlappar på körskola är lite onödiga då ni kan få körkortet för under 5000 om ni har en handledare som är defensiv i trafiken.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest