Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen i jakobsbe…

Kuggat uppkörningen i jakobsberg.

Elias2000 2014-04-15 14:25 ! Citera #
Det ska vara så svårt att få körkort(det bara ett kort)- jag är trött på de här hårda inspektör- det ser ut att de vill bara faila oss på riktig - de tror det lätt med 1200 kr varje gång de hittar bara någonting o säga

Körskolan har sagt att jag kör klockrent och jag kan allt man behöver lära ut.

en råd till er som ni ska köra .kör inte i jakobsberg eller i hela den här stockholm -
problemet var tydligen att jag körde lite väl försiktigt när vi kom till ett villaområde.

Fler och fler kuggar
Trenden nu, om man ser till hela landet, är att fler och fler kuggar varje år.

– Det ökar med någon procent per år. Vi vet inte vad det beror på. Kanske chansar man mer och mer och försöker spara pengar. Ett exempel från i våras var en kvinna som körde upp och misslyckades tre gånger samma dag, säger Lars Lundin. (från aftonbladet)

Peace från en halv marockansk/halv svensk :x :x :x
bleach 2014-04-15 14:45 ! Citera #
Jag håller med dig
här i stockholm kuggar dom en för minsta lilla. De är bara ute efter pengar. :lol:
Jossan-88 2014-04-15 15:33 ! Citera #
Elias2000
Det ska vara så svårt att få körkort(det bara ett kort)- jag är trött på de här hårda inspektör- det ser ut att de vill bara faila oss på riktig - de tror det lätt med 1200 kr varje gång de hittar bara någonting o säga

en råd till er som ni ska köra .kör inte i jakobsberg eller i hela den här stockholm -
problemet var tydligen att jag körde lite väl försiktigt när vi kom till ett villaområde.

Fler och fler kuggar

– Det ökar med någon procent per år. Vi vet inte vad det beror på. Kanske chansar man mer och mer och försöker spara pengar. Ett exempel från i våras var en kvinna som körde upp och misslyckades tre gånger samma dag, säger Lars Lundin. (från aftonbladet)

Det är väl rätt självklart att felprocenten ökar när folk chansar sig till att vara klara för att klara sitt körkort. Och är man så pass dum att man slänger bort en massa pengar bara för att chansa att man kan klara av det, så är man inte mogen att ha ett körkort. Sedan tycker jag inte att det ska vara hur lätt som helst att få ett körkort! Det är mycket man ska kunna innan man blir godkänd! Och att skylla på inspektörerna är bara en dålig ursäkt för att inte erkänna för sig själv att man är helt redo för att få ett körkort. Men varför sitta och gnälla över inspektören? satsa er energi på att läsa på samt övningskör så mycket ni bara kan så ska ni se att det kommer gå bättre nästa gång :) För är man mogen och kan framföra ett fordon på ett trafiksäkert sätt så spelar det ingen roll om du kör i Stockholm eller i Umeå. Det är fortfarande samma regler som gäller överallt, den enda skillnaden är att det kan finnas fler bilar i rörelse, men det ska man kunna klara av om man är redo för sitt körkort :)
...Lycka till...

PS: Jag menade inget illa med detta inlägg, tycker bara att det gnälls lite väl mycket över inspektörerna fast felet i många fall ligger hos den som kör...
Gäst 2014-04-16 16:57 ! Citera #
Kuggade också idag. Fick ej godkänd på miljödelen. Jag fick tipset av min trafikskolelärare att det är olämpligt att hoppa över växlar med en dieselbil så jag gjorde inte det under uppkörningen. Motorbromsade dock några gång där hastigheten blev lägre. Hur ska man göra med en dieselbil för att köra miljövänligt?
Gäst 2014-04-16 17:19 ! Citera #
Lät hårt att bli kuggad för att ha brustit på delar av miljökörningen. Själv körde jag en diesel förra veckan, någon slags volvokombi, jag kunde hoppa växlar utan besvärande skillnad.

Skulle vara intressant att se statistik på antalet kuggade/godkända hos den grupp som kör upp genom skola, den siffran borde vara något mindre subjektiv än bara antalet kuggade eftersom skolorna bara släpper fram dem som klarat alla moment.
Gäst 2014-04-16 17:35 ! Citera #
corax
Lät hårt att bli kuggad för att ha brustit på delar av miljökörningen. Själv körde jag en diesel förra veckan, någon slags volvokombi, jag kunde hoppa växlar utan besvärande skillnad.

Skulle vara intressant att se statistik på antalet kuggade/godkända hos den grupp som kör upp genom skola, den siffran borde vara något mindre subjektiv än bara antalet kuggade eftersom skolorna bara släpper fram dem som klarat alla moment.

Ja det känns som att privatister bedöms hårdare än de som bokar via trafikskola. Ska boka uppkörningen igen men vet ej om jag ska göra det provat eller med trafikskola. Att boka genom skolan kostar 800 extra för att låna deras bil och det motsvarar nästan priset för hela provet.
Gäst 2014-04-16 18:05 ! Citera #
Grejen är ju att kör man upp genom trafikskola så har man klarat alla moment, men en privatist kan vara precis hur ofärdig som helst. Jag känner en professionell vinprovare, han menar att de dyraste vinerna alltid smakar bäst om provsmakarna känner till priset, därför är enbart blindtester tillförlitliga.
Gäst 2014-04-16 23:07 ! Citera #
Jossan-88
Elias2000

Fler och fler kuggar

Det är väl rätt självklart att felprocenten ökar när folk chansar sig till att vara klara för att klara sitt körkort. Och är man så pass dum att man slänger bort en massa pengar bara för att chansa att man kan klara av det, så är man inte mogen att ha ett körkort. Sedan tycker jag inte att det ska vara hur lätt som helst att få ett körkort! Det är mycket man ska kunna innan man blir godkänd! Och att skylla på inspektörerna är bara en dålig ursäkt för att inte erkänna för sig själv att man är helt redo för att få ett körkort. Men varför sitta och gnälla över inspektören? satsa er energi på att läsa på samt övningskör så mycket ni bara kan så ska ni se att det kommer gå bättre nästa gång :) För är man mogen och kan framföra ett fordon på ett trafiksäkert sätt så spelar det ingen roll om du kör i Stockholm eller i Umeå. Det är fortfarande samma regler som gäller överallt, den enda skillnaden är att det kan finnas fler bilar i rörelse, men det ska man kunna klara av om man är redo för sitt körkort :)
...Lycka till...

PS: Jag menade inget illa med detta inlägg, tycker bara att det gnälls lite väl mycket över inspektörerna fast felet i många fall ligger hos den som kör...

Hahahaha..du lever tydligen inte i verkligheten :lol: . Förstår din poäng, men du måste ju leva i en fantasi värld. Om inte det så gissar jag att du står vid systemet som du kanske tjänar något på - på ett eller annat sätt ;). För liknande grejer som skrivs här låter ju som en ren brain wash ploj.
08n 2014-06-30 10:32 ! Citera #
Hej ,
du som tycker det är samma sak att köra upp i Stockholm som i Umeå har nog inte kört särskilt mycket här. Många lantisar vågar inte ens köra bil i Sockholm. Hur trafiksäker är man då?
Helt säkert chansas det mer på landet när man ska ta körkort än vad man kan göra i Stockholm och dessutom klara sig igenom. Inför så att alla gör sitt uppkörningsprov i Stockholm så det blir rättvist.
Linus 2014-07-02 00:35 ! Citera #
Korkort14
Jossan-88
Elias2000

Fler och fler kuggar

...Lycka till...

Hahahaha..du lever tydligen inte i verkligheten :lol: . Förstår din poäng, men du måste ju leva i en fantasi värld. Om inte det så gissar jag att du står vid systemet som du kanske tjänar något på - på ett eller annat sätt ;). För liknande grejer som skrivs här låter ju som en ren brain wash ploj.

Håller med Jossans argument, Inspektörerna ska vara hårda för att skapa en säker trafikmiljö, jag menar kan man inte köra bra i 30-40 minuter, kan man inte köra alls, alla negativa känslor som man får under uppkörningen som: stress, rädsla, nervös, blackout. Ska ej påverka uppkörningen, det som inspektörerna kontrollerar är: Är du en risk på vägen, kan du köra säker, vet du någonting om bilen, kan du skapa miljöproblem, de punkterna är viktig, Om inspektörer låter en som kör som en idiot på gatan, tycker jag att den inspektören är oansvarig och bör bytas. De folk som blev kuggad, japp jag förstår er, men istället klaga på hårda kraven ifrån inspektörerna, kan man tänka på hur man kör bättre nästa gång, bortförklarar eran misstag är det dummaste som man kan göra...

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov