Start > Körkortsforum > Uppkörning 2 gången, frågor

Uppkörning 2 gången, frågor

Monica 2014-04-11 17:22 ! Citera #
Jag har uppkörning för 2:a gången en fredag klockan 08.00 i Farsta.

Hur brukar andra uppkörningen gå till på så sett om man t.ex. kan få samma inspektör som första gången? Om de t.ex. vet att jag fick säkerhetskontroll på broms och styrservo och ger mig t.ex motorhuv istället? Om de kommunicerar med varandra innan?

Sedan undrar jag om någon som haft uppkörning ”tidigaste tiden” hur det gick för er? Vart fick ni åka någonstans?
Kan inte tänka mig att man åker till Globen 08.00 på morgonen?
Jossan-88 2014-04-11 18:26 ! Citera #
Du kommer få den inspektör som är ledig just vid den tiden, men troligtvis så kommer du få samma som förra gången. Vet dock inte hur det går till i Sthlm då jag tog körkort i Katrineholm. Och dom inspektörerna vart skickade från Eskilstuna. Men båda jag och min sambo fick samma inspektör, och sambon kuggade första gången men klarade andra uppkörningen. Och då hade han samma inspektör som första gången.
Har du klarat säkerhetskontrollen en gång så kommer du inte få en annan kontroll att göra/visa..
Den inspektör som kommer åka med dig kommer se ditt första protokoll, så han/hon kommer se vad du kuggade på. Det är nog den enda kommunikation som dom gör :)
Angående din körning så har dom ju vissa sträckor/rundor som dom åker, så du kan mycket väl få köra mot globen fast det är en morgon. Men kan du köra och kan handskas med bilen på ett säkert sätt så ska det inte spela någon roll vart du åker :)
Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov