Start > Körkortsforum > Ni som kört upp i Växjö

Ni som kört upp i Växjö

Gäst 2014-04-11 14:57 ! Citera #
Vilken runda fick ni köra?
Vilken bil kör man upp med?
Kuggad :( 2014-08-11 13:02 ! Citera #
Körde upp i Växjö nu i somras och fick köra en Volvo. Inte så bra säten, hade startknapp istället för nyckel och var knölig att växla jämfört med den bil jag övningskört med, annars tyst och mjuk att köra.
Inspektören var rätt neutral, normaltrevlig, men ändå rätt strikt. Satt tyst i början, men började prata om allt möjligt efter en stund och jag tror det var för att se om jag blev distraherad i min körning.
Körde i rusningstrafik en vardageftermiddag. Fick bland annat börja med att kolla bromsar, backa ut från parkeringen, köra ut på motorvägen mot flygplatsen, göra körfältsbyten, vänstersväng från landsväg in på mindre väg, köra smal grusväg med möte och vändning, i villaområde med 30 där jag fick backa runt hörn (gick inte bra, missbedömde bilens storlek och placering), ett antal rondeller (både en- och tvåfilig, bl a den närmast Trafikverket), in i centrum på Liedbergsgatan och sedan svänga höger vid Oxtorget. Mycket växling mellan 20-40-60-80 i stan och rätt mycket trafik och mycket folk på gång- och cykelbanor (sommarlediga), så det kändes lätt rörigt eftersom jag var jättestressad.
Blev kuggad och även om jag visste att det inte gått bra (jag var för stressad och hade i princip inte sovit den natten, så körde osäkert och gjorde några fel), så tycker jag att inspektören kunde sagt det på ett bättre sätt och förklarat vad exakt jag gjort för fel. Protokollet man får är också diffust, man förstår inte riktigt vad man gjort fel.
Sedan sa jag också att jag var nervös och att jag tyckte det inte gick så bra som det brukar, men jag skulle antagligen hållt masken bättre och verkat säkrare på mig själv... Får försöka det nästa gång.
Teoriprovet klarades på första försöket, så har nu bokat ny uppkörning och tänker öva, öva,, öva på sånt som är svårt - har en månad på mig, så håller tummarna!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 20:47
1
I dag 20:30
14
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo