Start > Körkortsforum > Bromsvätska

Bromsvätska

Gäst 2014-04-11 14:50 ! Citera #
Kuggade på teorin med 1 poäng. Kändes som att det var frågorna om bromsvätskan som jag hade svårigheter med och skulle behöva lite hjälp av er andra, då jag hittar väldigt lite om det i boken

1) hur ofta ska man kolla den?
2) hur ofta byter man den?
3) kan man gör detta själv riskfritt?
Jossan-88 2014-04-11 15:11 ! Citera #
MissE
Kuggade på teorin med 1 poäng. Kändes som att det var frågorna om bromsvätskan som jag hade svårigheter med och skulle behöva lite hjälp av er andra, då jag hittar väldigt lite om det i boken

1) hur ofta ska man kolla den?
2) hur ofta byter man den?
3) kan man gör detta själv riskfritt?

1. kontrollera nivån på bromsvätskan ska man göra regelbundet
2. Man bör byta ut bromsvätskan vartannat år för att minska risken för att bromsarna fungerar dåligt.
3. Ja det kan du göra själv
Gäst 2014-04-11 15:32 ! Citera #
Vad innebär regelbundet? Typ varje gång man tankar? Tror det fanns som svarsalternativ.

Om man gör det själv, behöver man då specifika verktyg eller kollar man bara i instruktionsboken? Visste inte vilket av svaren jag skulle ha valt.
Jossan-88 2014-04-11 15:37 ! Citera #
Jag kollar bromsvätskan på min bil varannan månad, medan andra kollar varje halvår. Om du känner dig osäker så kan du kolla oftare än så..
Hur du byter bromsvätska står i instruktionsboken för den bil du kör :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov