Start > Körkortsforum > Kuggade precis

Kuggade precis

inspektörn 2014-04-12 21:13 ! Citera #
Corax!
*s*
Jossan-88 2014-04-12 22:08 ! Citera #
Jag kan förstå att vissa är lata och vill ta en genväg till sitt körkort. Men om man då tänker efter att ”om jag fuskar nu så kommer jag inte förstå alla regler när jag väl är ute och kör” Borde man då inte ta sig i kragen och verkligen plugga på ordentligt för att klara teoriprovet? På så sätt vet man att när man klara det så grundar det då på ens kunskap istället för att man fuskade sig till att få så pass många rätt som behövs. Jag skulle skämmas om jag hade gått den vägen, och sedan känna mig bra dum och väldigt osäker bakom ratten när jag kör. Så det vet jag inte om det ska tillhöra lärandet. Man kan ju bli livsfarlig som bilist om man inte förstår vad som menas med allt som frågas och ställs av oss som bilförare! :)
inspektörn 2014-04-12 23:20 ! Citera #
Jossan min själsfrände! *s*
Gäst 2014-04-13 07:28 ! Citera #
inspektörn
När skall ni lära er att provet inte ställer frågor på vad som står i Trafikskoleboken utan på Kursplan B????

Men var ska jag lära mig ifrån om inte från boken och testerna? Jag har nu i efterhand kollat i boken och inte hittat svar på flera av frågorna som kom på teoriprovet. Jag är absolut inte en lat person. Har lusläst hela boken, så om du har tips på något annat jag kan göra för att få rätt information, så är jag oerhört tacksam för det.
inspektörn 2014-04-13 08:07 ! Citera #
Miss E!
Vad var det för typ av frågor?
Rena faktafrågor eller frågor där man skall tillämpa sina kunskaper i en viss situation?
Jossan-88 2014-04-13 08:33 ! Citera #
inspektörn
Jossan min själsfrände! *s*

:lol: :lol: :lol:
Gäst 2014-04-13 13:26 ! Citera #
inspektörn
Miss E!
Rena faktafrågor eller frågor där man skall tillämpa sina kunskaper i en viss situation?

Specifika faktafrågor om hanteringen av vätskorna som inte stod i boken. Sedan också faktafrågor om symboler i bilen som jag inte heller kunnat hitta i boken. Har suttit och kollat min pappas bils instruktionsbok för att ta reda på det nu i efterhand, men kan ju likaväl dyka upp nya faktafrågor på provet nästa gång som jag inte känner till.
Jossan-88 2014-04-13 13:56 ! Citera #
MissE
inspektörn
Miss E!

Specifika faktafrågor om hanteringen av vätskorna som inte stod i boken. Sedan också faktafrågor om symboler i bilen som jag inte heller kunnat hitta i boken. Har suttit och kollat min pappas bils instruktionsbok för att ta reda på det nu i efterhand, men kan ju likaväl dyka upp nya faktafrågor på provet nästa gång som jag inte känner till.

Vilken bok har du? Jag läste körkortsboken och där stod det om de flesta vätskor och även dom flesta symboler som är viktiga att kunna, så det vore ju underligt om din bok inte innehåller samma saker :?
inspektörn 2014-04-13 14:11 ! Citera #
Den sortens kunskap är ju något som man får när man körtränar!
Har inte handledaren gått igenom hur bilen fungerar?
Gäst 2014-04-13 22:54 ! Citera #
Jossan-88
MissE
inspektörn
Miss E!

Vilken bok har du? Jag läste körkortsboken och där stod det om de flesta vätskor och även dom flesta symboler som är viktiga att kunna, så det vore ju underligt om din bok inte innehåller samma saker :?

Parkeringssymbolen
Hur ofta man byter bromsvätska, hur ofta man kollar bromsvätskan, om det är riskfritt att fylla på själv osv.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor