Start > Körkortsforum > Lilla uppkörningen

Lilla uppkörningen

xxx 2014-04-07 20:15 ! Citera #
Hur ska jag lära mig att tygla mina nerver?
Jag hade min lilla uppkörning i dag och körningen har tidigare fungerat bra men bara för att det var test blir jag helt blockerad och fattade konstiga beslut mm. Lärararen som höll i den lilla uppkörningen sa att det var självförståendet jag skulle jobba på och tro att jag kan och det har jag fått höra hela livet men hur gör man det? Han sa att jag har kunskapen att klara en uppkörning men det sitter i mitt huvud och det var ju bra han sa det men någon som har några tips om hur man kan tänka/göra för att få bort hjärnspökena?
Jossan-88 2014-04-08 00:22 ! Citera #
Jag antar att du menar att du ska träna på ditt självförtroende, och sånt kommer automatiskt att bli bättre ju säkrare du känner dig bakom ratten. Försök att se Lilla uppkörningen som vilken körlektion som helst. Det gjorde jag och det gick skitbra. Så försök att bara koppla av och försök njut av att köra bil, skippa alla tankar om det gäller ett test, för det verkar vara det som sätter käppar i hjulen för dig...
Lycka till!!
jahaja 2014-04-08 01:02 ! Citera #
xxx
Hur ska jag lära mig att tygla mina nerver?

Känner igen mig så väl i det här med att tygla sina nerver. Nu gäller det inte bara uppkörning för min del utan jag kan bli nervös de gånger jag känner mig helt avslappnad innan jag sätter mig i bilen och börjar övningsköra, o det går åt helv.... Sen annan gång jag är riktigt nervös kör jag bättre, vilket gör mig väldigt förvirrad och frustrerad på samma gång. Sedan kan det vara lite blandat under övningen. =)

Jag tänker nog för mycket så ska försöka, ja bara köra. Jag tycker faktiskt det är kul =)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest