Start > Körkortsforum > Teoriprov imorgon, känner mig …

Teoriprov imorgon, känner mig inte förberedd...

Gäst 2014-04-06 16:50 ! Citera #
Hej, och... HJÄLP!

Imorgon har jag teoriprovet, första försöket. Extremt nervös. Känner mig inte alls förberedd... Läst boken ett varv, håller på med mitt andra varv nu som jag ska plöja igenom ikväll... Gjort 100% på de 8 faserna med internetfrågor som jag köpt via trafikskolan. Även gjort en del online test... Jag tror att jag har underskattat teoriprovet, men det finns ju dock inte så mycket att göra åt saken nu... Hur ska jag fixa det här? Börjar få panik... :o

Har uppkörning på tisdag (8/4), det känns ännu värre men nu tar jag en sak i taget... Blä... Vill ha kortet nu!
Gäst 2014-04-06 17:53 ! Citera #
Hur har online-testerna gått? Har du gjort gratistestet som erbjuds här på sajten?
Vet du vilken del du har svårast för, t ex trafikregler, manövrering, miljö, olyckor, administration?
Gäst 2014-04-06 22:08 ! Citera #
corax
Hur har online-testerna gått? Har du gjort gratistestet som erbjuds här på sajten?
Vet du vilken del du har svårast för, t ex trafikregler, manövrering, miljö, olyckor, administration?

Online-testerna har gått bra, gjorde nyss gratistestet här på sidan och fick 64/65... Men känner mig ändå osäker... Känns som att själva teoriprovet har många dumt formulerade frågor som jag kommer snava på... Jag har nog svårast för att räkna ut bromssträckor, hur snabbt man kör i hastigheter (hur långt man färdas i t.ex 90km/h på x antal sekunder) osv. Även dessa miljöfrågor om koloxid och sådant gör mig lite skakis...

Sett att det finns formler här på sidan hur man räknar ut detta, men då matte är det svåraste jag vet så fastnar det inte i min skalle...
Jossan-88 2014-04-06 22:43 ! Citera #
amandaevelina
corax

Online-testerna har gått bra, gjorde nyss gratistestet här på sidan och fick 64/65... Men känner mig ändå osäker... Känns som att själva teoriprovet har många dumt formulerade frågor som jag kommer snava på... Jag har nog svårast för att räkna ut bromssträckor, hur snabbt man kör i hastigheter (hur långt man färdas i t.ex 90km/h på x antal sekunder) osv. Även dessa miljöfrågor om koloxid och sådant gör mig lite skakis...

Sett att det finns formler här på sidan hur man räknar ut detta, men då matte är det svåraste jag vet så fastnar det inte i min skalle...

Med ett sånt fin resultat på online provet så kommer du klara det galant, jag kan rekommendera att du läser frågorna noggrant och tar det lugnt. Jag upplevde det riktiga provet lättare än det som finns här på körkortonline. Så jag är övertygad om att du kommer klara det. Gällande bromssträckor eller liknande frågor så fick jag inte en enda fråga om det, men däremot fick jag några som gällde miljön. Men som sagt, ta det bara lugnt så kommer det gå jättebra!
Onin 2014-04-06 23:31 ! Citera #
Jag har också teoriprovet imorgon och känner exakt som du känner, har samma svårigheter också! Har lite panik kan man säga :( Vilken tid har du provet imorgon och vart någonstans, själv så har man det 13:30 i Göteborg-Hisingen.. Hoppas de går bra!
Gäst 2014-04-06 23:49 ! Citera #
Lägg inte hela tid på matematik, det förekommer inte så mycket beräkningar på stoppsträckor, däremot släpvagns vikt och miljöfrågor. Se till att vara utvilad, blev väldigt trött i den mörka lokalen. Du verkar ju plugga ordentligt. Det går nog vägen.
Gäst 2014-04-07 04:00 ! Citera #
Onin
Jag har också teoriprovet imorgon och känner exakt som du känner, har samma svårigheter också! Har lite panik kan man säga :( Vilken tid har du provet imorgon och vart någonstans, själv så har man det 13:30 i Göteborg-Hisingen.. Hoppas de går bra!

Jag har pluggat nu i ett sedan 23:00, ska upp om ca 3 timmar... inte det smartaste kanske haha :? Nåja. Jag har prov kl 13:15 i Luleå imorgon, en bit längre upp i landet... :) Lycka till, vi fixar det! Hoppas jag...
Gäst 2014-04-07 04:02 ! Citera #
writer
Lägg inte hela tid på matematik, det förekommer inte så mycket beräkningar på stoppsträckor, däremot släpvagns vikt och miljöfrågor. Se till att vara utvilad, blev väldigt trött i den mörka lokalen. Du verkar ju plugga ordentligt. Det går nog vägen.

Jag har nog fått lite mer kläm på det hoppas jag... Har pluggat hela natten, ska egentligen upp kl 06:00 till skolan men tror jag sjukanmäler mig så jag inte sitter på trafikverket och sover :D Nu är jag mer taggad, jag ska klara det! Tack för era tips och vänliga ord allihopa. Wish me luck...
Gäst 2014-04-07 07:08 ! Citera #
Det kommer gå vägen, jag är övertygad, men jag drabbades själv av provfrossa dagen innan så jag förstår. Eftersom du antagligen klurat ut de olika beräkningarna som krävs vill jag bara säga som tidigare skribent, läs frågorna noggrant. Själv markerade jag alla jag var osäker på med flagga för att sedan gå tillbaka och fundera på dem en gång till.

Lycka till!
Gäst 2014-04-07 15:04 ! Citera #
Teoriprov idag kl 13:15. Kallsvettandes och bajsnödig gick jag in i lokalen, fick dator nummer 4 och satte mig genast ner och började. ”Vad i h...?” var min första reaktion. Frågorna var kluriga, och jag gissade nog på många men jag försökte tänka logiskt och använda mig av uteslutningsmetoden. Jag kollade igenom alla svar en gång efter jag var färdig, hade då 2 minuter kvar så jag satt tiden ut i princip...

Det var fruktansvärt att trycka på ”visa resultat” knappen och vänta de där få sekunderna som kändes som en evigheeeeeeeeeet... GODKÄND! 59/65. Känslan jag fick då går inte att beskriva, jag dansade ut ur rummet och har fortfarande ett leende som räcker flera varv runt skallen. Var rätt säker på att jag skulle kugga då frågorna var kluriga och vissa hade jag aldrig stött på innan. Nu återstår uppkörningen imorgon kl 13:45, nervös igen... Suck. Nu är det nära! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor