Start > Körkortsforum > Tung och lätt lastbil

Tung och lätt lastbil

tindra79 2009-07-27 17:53 ! Citera #
Hur är detta teoriprov utformat. vissa av frågorna kan ju omöjligt göra mig till en bättre bilförare som tex: hur tung ska en lastbil vara för att räkna som tung? eller denna: vad räknas som grov rattfylla, det viktigaste för mig är väl att jag vet att man inte ska dricka om man ska köra bil.... för oavsett vart gränsen går så är det ju faktiskt en risk... eller
gummybear 2009-09-12 16:22 ! Citera #
Jag tycker faktiskt tvärtom, att dessa frågor är bland de allra viktigaste. Jag vet att gränsen går vid 3500 kilo, och över detta måste man ha ett speciellt körkort. Detta beror på att bilen blir mer svårkontrollerad. Här är det såklart då viktigt att kunnna teorin om tjänstevikt och totalvikt för att kunna göra en säker uträkning. Och tro mig, när polisen stoppar dig lär du vara väldigt tacksam.

Angående alkoholen så visst är det rent förnuft, men kom ihåg att alla inte har detta förnuftet, och även om det kanske inte alltid gäller dig kan det gälla någon av dina närmaste vänner, då ska du ändå kunna reglen. Det tyder på ansvarstagande, vilket är väldigt viktigt i trafiken.
Gäst 2014-03-18 15:46 ! Citera #
tindra79
hur är detta teoriprov utformat. vissa av frågorna kan ju omöjligt göra mig till en bättre bilförare som tex: hur tung ska en lastbil vara för att räkna som tung? eller denna: vad räknas som grov rattfylla, det viktigaste för mig är väl att jag vet att man inte ska dricka om man ska köra bil.... för oavsett vart gränsen går så är det ju faktiskt en risk... eller
Gäst 2014-05-17 21:09 ! Citera #
Tycker att tindra har en poäng, speciellt då när det gäller alkohol/droger. Visst tycker jag det är viktigt att kunna reglerna och vad som kan orsakas då man har druckit och så men varför dricka överhuvudtaget och sen sätta sig sen o köra bil? Jag tror också att när man har druckit alkohol så försvinner det sunda förnuftet och man chansar o tar den risken ändå. Personligen tycker jag det borde vara högre straff på alkohol och bilkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo