Start > Körkortsforum > Förberedelser inför halkbanan(…

Förberedelser inför halkbanan(risk2:an)?

majan 2009-07-26 14:20 ! Citera #
Hej

Jag undrar om det är nån som har tips på hur man kan förbereda sig inför halkbanan, både mentalt men även självklart körmässigt. Är det något moment som du tyckte var speciellt svårt och gärna skulle varit förberedd på innan? Jag ska göra halkbanan snart och är lite nervös och vet inte riktigt vad som förväntas. Tacksam för lite hjälp!
StinaJo 2009-07-28 16:38 ! Citera #
Hej!

Det enda du behöver ha med dig till Halkbanan är en någorlunda körvana, det är varken svårt eller krävande. Bara ta det lugnt och lyssna på instruktioner!
annaanna 2009-09-26 15:51 ! Citera #
På den körskolan som jag går på har som ”regel” att man ska klara landsvägs körning bra för att få köra halkbanan:P
karnaa 2009-10-01 00:24 ! Citera #
Var lite nervös inför halkan,men det var bland det roligaste jag gjort.
Tjejerna där var helt galnaSade typ,Hallå bil nr3 sa vi inte att du skulle stanna?? (när bilen spann runt) :D
Skulle gärna göra om det igen.

Se bara till att inte ”mesa” utan tryck till ordentligt på bromsen (å kopplingen samtidigt) du kan inte förstöra något...
Ha övningarna uppslagna så du vet hur du skall göra (styra m.m.)
vallen 2010-02-14 20:02 ! Citera #
Du behöver absolut ingen speciell förberedelse inför halkbanan, jag var väldigt nervös så jag och min pappa for och övade dagen innan och jag kan säga att det var mycket läskigare än halkbanan. Det enda du måste kunna göra är köra framåt i 30-60km/h och bromsa. Jag har aldrig hört om någon som har misslyckats:)
lamox 2010-03-22 16:20 ! Citera #
Lätt o roligt :D
Helga 2010-03-24 14:48 ! Citera #
Precis som det nämns överallt så är halkbanan ingenting att oroa sig över! Jag var också lite närvös innan, man när du väl har kört första kurvan/bromsningen så inser du hur kul och lätt det är! Och hur onödigt det var att vara närvös :)
bandyman 2010-05-14 15:51 ! Citera #
Det är bara lyssna på vad dom säger och kör inte mer än 30 på 30 väg så är det hur lungt som hälst och ha kul:)
muppers 2010-05-16 10:41 ! Citera #
Funderar på att köra halkan snart men får la göra som ni skriver och ta det lugnt och ha skoj :lol:
Phywe 2010-05-16 18:42 ! Citera #
Du behövwer inte förbereda dig på något särskilt vis, ta det bara lugnt och följ instruktionerna så kommer det att gå bra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo