Start > Körkortsforum > Stress, hjälp?

Stress, hjälp?

Gäst 2014-03-24 07:58 ! Citera #
Jag blir jätteglad av att läsa att ni klarat provet!
Självklart är inte provet omöjligt men just nu känns det som att jag ska bestiga ett berg.
Idag kl 16.30 är det dags att skriva. De senaste två nätterna har jag knappt sovit. Jag drömmer om vägmärken och trafikregler. Bruttovikt och reaktionssträckor, bromssträcka upphöjt till två, eller nåt. Jag får inte in det!
Må Gud vara på min sida idag och ge mej den kunskap jag vet att jag egentligen besitter.
Well, nu ska en trött hjärna få lite kaffe. Och jag ska göra några vägmärkestest här på körkortonline.

Btw, parkeringsljus är ok oavsett huvudljus?
Gäst 2014-03-24 20:09 ! Citera #
JAG KLARADE TEORIPROVET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
62/65! TJOHOOOO TJOHO TJOOHOOOOOOOOOO!!!!

Uppkörning på Onsdag!

Tack för ert stöd! :) :) :)
Gäst 2014-03-24 22:45 ! Citera #
Applåder!!!!

Har du fått frågor om stoppsträckor, släppvikter och andra du befarade? Var provet svårare än du befarade eller lättare?

Var frågor förvirrande kluriga eller normala kunskapskrävande?

Halvvägs till frihet, lugn, bara lugn =)

Tänkte på dig och håll tummarna. Själv skriver teoriprov på onsdagen, har tappat lite sista dagar vilja att läsa och läsa och läsa teori.
Gäst 2014-03-25 19:27 ! Citera #
Ja, kom en fråga om hur lång reaktionssträckan blir om man körde i 110 km/h. Alltså 11*3 = 33 m i reaktionssträcka.
Kom inget om parkering alls. Däremot fick jag över 30 frågor om trafikregler, tror jag. Bara 5 frågor om miljön.. Ska titta i mitt papper...
Fordonskännedom, 7 frågor.
Miljö, 5 frågor.
Trafiksäkerhet, 16 frågor.
Trafikregler 32 frågor.
Personliga förutsättningar, 5 frågor.

Provet var lättare och hade inte lika mycket text som tex på körskolans datorer och här inne. Det var kortare, koncist och faktiskt enklare. Orden var lite svårare däremot.
Många bildfrågor.
Kanske 2 eller 3 frågor om släpvagn + bil.
En fråga om bränsleförbrukningen när man ökar farten från 90 - 110.
Fick en fråga om en vägräcke (som jag aldrig sätt innan), och vad det var till för... Vet inte ens om jag svarade rätt på den.
Gäst 2014-03-25 22:54 ! Citera #
Grattis hansson!!
Håller med att provet är lättare än teoritester hemma. Det kommer gå bra på uppkörningen ska du se :)
Gäst 2014-03-26 01:15 ! Citera #
Nu är bara några timmar kvar för min del - teoriprov idag.

Du var alltså inte bara duktig på prov - bra resultat = du blir en duktig förare med.

Tackar, ska kolla extra i boken innan då. Trafiksäkerhet och sprit och...Skönt att skriva i alla fall. Annars sitter man bara och pluggar och pluggar ...Nu är du fri att tänka på körprov, men som sagt - bra att du har så bra teoretiska kunskaper. Såg idag i trafiken hur viktigt det är, i Stockholm tex. Alla kör som galningar. Hoppas det vet regler de med.
Gäst 2014-03-26 22:35 ! Citera #
Hur gick ditt prov?! Höll tummarna!

Klarade uppkörningen idag, förresten. Alltså innebär det att jag nu har KÖÖÖÖÖÖRKOOOOOORT!
kkrs93 2014-03-26 23:42 ! Citera #
Den där Hansson
Hur gick ditt prov?! Höll tummarna!

Klarade uppkörningen idag, förresten. Alltså innebär det att jag nu har KÖÖÖÖÖÖRKOOOOOORT!



Grattis!! Vad fick du göra och hur fick du köra? Var det svårt?:D
Gäst 2014-03-27 09:09 ! Citera #
Kan knappast föreställa hur du känner dig....TUSEN GRATULATIONER!

Själv blev helt förstörd igår - gick väldigt dåligt på teoriprovet.

1. Bilderna var så pass dåliga att jag nästan grät ...man såg ingenting, vägmärken knappast syntes.

2. Jag hade väldigt ont om tid. Tydligen inte tränat tillräcklig just för att klara kluriga frågor - för andra som skrev gick efter halva tiden.

3. Jag fick 47 poäng.

Nu måste jag göra om teoriprov. Tog fram 500 frågor för att träna. Undrar om jag orkar - men måste. Men blev väldigt besviken på mig själv och frågor. Vissa har tränat tydligen på att svara snabbt - jag satt och tänkte för länge.
Gäst 2014-03-27 15:39 ! Citera #
writer
Kan knappast föreställa hur du känner dig....TUSEN GRATULATIONER!

Själv blev helt förstörd igår - gick väldigt dåligt på teoriprovet.

1. Bilderna var så pass dåliga att jag nästan grät ...man såg ingenting, vägmärken knappast syntes.

2. Jag hade väldigt ont om tid. Tydligen inte tränat tillräcklig just för att klara kluriga frågor - för andra som skrev gick efter halva tiden.

3. Jag fick 47 poäng.

Nu måste jag göra om teoriprov. Tog fram 500 frågor för att träna. Undrar om jag orkar - men måste. Men blev väldigt besviken på mig själv och frågor. Vissa har tränat tydligen på att svara snabbt - jag satt och tänkte för länge.



Tack!


Åh :( Man har ca 45 sekunder per fråga.
Det handlar inte om att svara snabbt utan om du ser på helheten av bilden, tex omgivningen, hur högt vägen ligger, skog, stadstrafik, backspeglar på bilden, osv... Om man gjort en helgenomsökning av bilden så kan man svaret. Man måste tänka som om man sitter i bilen i samma stund. Vägmärken ska du ”anta” utifrån miljön omkring och utav färgen på märket. Är det ett förbudsmärke, ett varningsmärke, kanske ett påbudsmärke?
Allt hänger samman. Sök av omgivningen på bilden nästa gång.

Träna på alla frågor här inne!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest