Start > Körkortsforum > Saker man irriterar sig på när…

Saker man irriterar sig på när man kör

Gäst 2014-03-12 21:38 ! Citera #
Vad blir ni irriterade över medan ni kör?

Mest irriterande är folk som tutar precis när ljussignalen blir grön!!!

Folk som tutar på övningskörare. Fett onödigt

Folk som inte vet hur man använder blinkers, man vill in i en större väg så står man där och väntar så svänger dem helt plötsligt. Tack!

När man lämnar utrymme framför sig och bilen före så kommer någon och tränger sig in...
Gäst 2014-03-12 22:10 ! Citera #
Nu var det likadan för mig att folk toktuttade, men nu lärde jag mig att följa trafikrytmen, så det händer inte.

Däremot irriterar jag mig enorm på:

1. Bilar som kör en cm ifrån mig. Livsfarligt, undrar om de har råd, tid och ork att reparera bilen och i värsta fall ligga på sjukhus.

2. Gående - som egentligen borde kallas ”springande ”- alla dessa träningsfreak som springer över överGÅNGSställe utan titta eller stanna och kolla att det är säkert. Alla dess iphonelyssnare och knappare som går rakt ut framför bilen utan att titta.

3. De som kör utan marginaler - tex var väldigt soligt och man bländades trots solglasögon.

4. Folk som kör om vid minsta fördröjning och skapar livsfarliga situationer för mig och sig själva.
Gäst 2014-03-12 22:14 ! Citera #
Stör mig på de som verkar störa sig på mig när jag kör enligt hastighetsbegränsningarna. Pendlar på en sträcka där det är 100 km/h nästan hela tiden förutom på vissa ställen där det är 60 eller 70. Det håller nästan ingen annan än jag känns det som. Ligger jag i 60 på 60-sträckan bildas det en kö bakom mig och rätt ofta ligger den närmast hiskeligt nära och kör sedan om med ett ”vroooooom!!” när hen kan det. Störigt att folk inte kan tänka sig att ta det lite lugnt i några 100 meter.

Stör mig på folk i allmänhet som ska ligga jättenära en och köra också. Varför kan de inte köra med ok avstånd? Det blir ju ingen skillnad i hur fort de kommer fram om de ändå inte kan köra om.
Jossan-88 2014-04-11 12:31 ! Citera #
Även jag stör mig på gående som utan att titta bara knallar rätt ut i gatan, visst ska man släppa fram dom, men dom kan ju visa att dom vill gå över så att det blir ett bättre samspel mellan mig som bilist och dom gående. Det har hänt ett par gånger att jag har varit tvungen att tvärnita bara för att dom bara kommer gående längst med trottoaren för att helt plötsligt bara tvär svänga rakt ut i vägbanan!
Och sedan dom som ska ligga så nära min bakre stötfångare som möjligt, alltså ibland har man lust att bara bromsa in och låta han köra på en. Men samtidigt vill man inte förstöra sin egna bil bara för att dom puckona ska lära sig en läxa, vilket jag inte tror att dom kommer göra ändå..
Sedan håller jag återigen med om alla dårar som gör totalt sjuka omkörningar. Som för ett par veckor sedan så körde jag till min familj som bor utanför Södertälje, och då får jag köra 57:ans väg genom Sparreholm, Stjärnhov för att slutligen kunna köra upp på motorvägen vid Järna, men i vilket fall så är 57:an väldigt kuperad med backar som liknar berg-o-dalbanan på Lisseberg. Och fast sikten är väldigt dålig på vissa ställen p.g.a alla backar så nog sjutton kommer det någon dåre och ska börja en omkörning mitt i en uppförsbacke! Det har hänt flera gånger att jag har fått lätta på gasen och nästa börja bromsa in för att göra hans omkörning lättare, och en gång var det VÄLDIGT nära att en ung kille krockade med en lastbil som dök upp bakom ett backkrön. Jävla idioter!! Dom flesta har faktiskt varit killar mellan åldern 19-24 som tror att dom är rallykungar i sina volvosar eller bmws.. Visa hänsyn och kör som ni har lärt er!
Gäst 2014-04-11 14:52 ! Citera #
Titta här kommer jag ”störst, bäst, o vackrast” springande ut på gatan utan att titta.
De vet om att bilister har de största ansvaret mot oskyddande trafikanter så ”vissa” uttnyttjar situationen. Då naturligtvis tänker jag på de vuxna men ändå beter sig som barn! Många har säkert körkort själva också.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest