Start > Körkortsforum > Detta känns helt absurt!

Detta känns helt absurt!

Kejsaren1 2014-03-11 10:17 ! Citera #
Hej
Jag bor i en annan stad än min familj så har inte haft möjlighet att övningsköra någonting privat. I slutet på oktober började jag hos en körskola och har sedan dess kört några gånger i veckan (ca 3 ggr varje vecka). Förra veckan började jag köra på motorväg så hade då kommit långt i utbildningen. Men idag ändrade sig tydligen min lärare. Hon sa att jag inte behärskade grunderna i bilkörning tillräckligt som tex: titta i alla speglar, döda vinkeln, de tyckte inte jag behärskade växlingen till fullo (med Ecco-drivning etc) och min största problem enligt dem har varit att jag använder blinkersen på fel sätt. Då menar dem inte att jag blinkar vid fel tillfälle, för det gör jag rätt. Utan dem menar att jag rent fysiskt aktiverar blinkersen på fel sätt. Jag håller den fel med tummen när jag sätter på den säger dem.

Så nu har jag börjat köra i ett villaområde igen. Något som jag senast gjorde i december. Innan när jag körde landsväg och motorväg kändes det ganska bra, jag fattar inte varför jag tagit 300 steg tillbaka i utvecklingen?! I alla fall menar min lärare att jag har gjort det... Jag håller inte med. Jag känner mig ganska säker i min körning, men det blir mycket värre när läraren sitter bredvid och klagar på var min tumme befinner sig.

Har spenderat så mycket pengar på dessa lektioner. Och jag får ångest när jag tänker på att läraren nu vill gå tillbaka massa moment. Känns som en ond spiral.

Jag har nog ingen talang för bilkörning men jag är inte så dålig som min lärare säger. Detta känns helt absurt. Lurar dem mig? Jag vet inte vad jag ska göra. Kör jag långsamt säger de till mig att köra fortare. Kör jag fort så vill dem att jag ska köra långsammare. Känns som de bara letar efter fel att klaga på... Vad hade ni gjort i samma situation?
Cyklisten 2014-03-12 16:49 ! Citera #
Jag hade bytt körskola. Var du har tummen har väl inte så stor betydelse för trafiksäkerheten. Däremot verkar din lärare ha lagt upp undervisning på fel sätt om du måste backa i kursplanen på detta sätt.
miakalaniemi 2014-04-02 22:49 ! Citera #
:x dom e bra på att mata pengar å få en å tappa hoppet å känna sig värdelösa tråkigt noog .tråkigt att du inye har nån att köra privat med :(( ja hade nog själv Skippat hela körkortet då .för de går inte att lita på dom . lycka till ialf
Gäst 2014-06-15 23:25 ! Citera #
Känner du dig behandlad så här? sprid budskapet:
www.youtube.com/watch?v=EOMVfadVcT0

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov