inspektörn
kkrs93!Det är mycket vanligare att aspiranten sänker sig själv genom att tala om sina fel! Det som aspiranten tror är ett fel, kanske inspektören tycker att ” jaja så är det jämt med nervösa aspiranter, helt naturligt!” Det är sedan ganska intressant det du säger att trafikläraren sa! Hur vet han att det var avgörande för körkortet att dom talade om sina fel?
Hade dom inte blivit det om dom varit tysta?
Om dom hade varit tysta, hade inspektören kanske ställt en situationsanpassad fråga och då fått klarhet på hur tankegångarna var i den speciella situationen!
Tänk dig att du går på en date med en läcker dam! Om du vid den romantiska middagen berättar om dina misstag, att du glömt plånboken, inte bytt kalsingar, att handsvetten beror på att du är nervös osv, ökar det dina chanser att få ligga?
Oavsett så måste man vid en uppkörning prestera så pass mycket att man uppfyller kraven! Gör man inte det blir det inget körkort! Kör bilen och oavsett vad som händer, fortsätt kör och tänk framåt! Man bedömer helheten och då kan enstaka brister accepteras, det är dock i slutändan inspektören som gör bedömningen, ingen annan!
Det märkte jag på sista uppkörningen ”råkade” missa en bil i en rondell och åkte näst intill ut rakt framför den. för att den var dold av skyltar hade bara tur att den inte tutade på mig. Sen att min placering inne i stan inte var den bästa gjorde väll inte saken bättre direkt. Trodde att jag var kuggad redan vid rondellen och fortsatte att köra som jag gjorde med lärarna men det visade ju sig att jag klarade mig fast jag trodde att jag var kuggad ända fram tills dess att inspektören sa att han skulle godkänna mig =). Så det visar verkligen att dom tittar på helheten och inte bara ett fel dock ett rätt grovt fel men en då..