Jo det kan kännas traggligt att bara sitta o köra runt i bilen, det tyckte jag med. Men övningskörningen är till för att man ska träna på grejer.. tex fickparkera, start i backe (vid parkering eller bara om man blir ståendes vid köbildning i rampliknande konstruktioner), parkeringshus mm. Sedan tycker jag att det roligaste är ju att man behöver ju inte alltid varje gång ha ett strikt schema från handledaren vad man ska göra. Ibland säger jag till innan att jag behöver köra hit eller dit, och lämna det här pappret eller köpa det här. Så jag förenar det med nöja, tex att när jag kör i stan så passar jag på att köpa det här då som jag behövde.
Det är ju det som är det roliga i hela. Man får ju köra precis var man vill, bara skylten är på. Det är ju bara att man kör iväg som förare om man ska på en liten tripp eller minisemester. Dock är det ju rekomenderat att man tar paus minst en gång i timmen. Så då får ni turas om att köra om om målet ligger längre bort.
Någon annan som har tips på hur ni tycker om övningskörning? Tycker någon som jag, att det är en möjlighet och en bra grej att få köra bilen dit man vill? :P