Hej!
Nu på måndag ska jag köra upp och jag har inte bokat utifrån körskolan då det inte fanns några tider. Så jag bokade upp som privatist genom transportstyrelsen och kommer då få köra deras bil, alltså en Volvo V40 Diesel. Problemet är att jag inte har kört den bilen någonsin eller vet hur den ser ut, så jag fick tipset att kolla bilaffären intill om jag fick kika på en sådan i förväg.
Är det någon annan som har kört med en helt ny bil för uppkörningen? isåfall hur upplevde du det?
Jag är en aning ångest över detta så skulle vara kul och höra vad ni har att säga.
jag körde också en v40 diezzel. jag tyckte den var lätt. Men ändå sjukt jävla äcklig! den visa en lampa när man ska växla. Om ja såg rätt :S men jag kände mig inte bekväm i den. Fick växla ner hela tiden. Dom bilar jag kört hemma + skolan kan jag ligga på 3an genom stan. denna fick ja ligga på 2an:S ibland 1an..
sen tyckte jag man satt på gölve, eller i taket hur man än pumpa sätet... så jag gilla den inte. Kanske kan bero på att ja kör mest bilar från 1990-talet. Och körskolans audi var mycket bättre..
Nu har jag nog skrämt upp dig. Men det var inte meningen! ville bara vara ärlig om jag tycker.
Medans endel tyckte dendär bilen är ”skitskön” ! tycker du inte ska ha ångest över bilen.