Start > Körkortsforum > Landvägskörning

Landvägskörning

Gäst 2014-02-28 00:58 ! Citera #
Hej,

Jag köpte hela intensivpaket (15 körlektioner, ”teori”, risk 1 och 2 samt landvägskörning och utbildningskontroll). Idag tog jag min sista körlektion och enligt trafikskolans plan jag är klar med moment 1-8 och tänkte göra landvägskörning (moment 9 och 11). Men fick höra att man måste vara klar med motorvägen innan lanvägskörning- stämmer det? Jag hörde att man måste vara klar med motorväg och stadskörning (klarat en del av 10)- stämmer det? Kan de förbjuda mig att köra landväg?
Det går väl att köpa landvägsköning separat..

Tack på förhand,

Luca
Gäst 2014-03-05 08:13 ! Citera #
Landsvägskörningen är mer krävande än motorvägen så det är inte omöjligt, men jag vet inte. Får du inte svar av kunnig person här kan du ju jämföra med andra körskolor. Men om du ändå måste gå igenom båda momenten så spelar det väl inte någon roll, eller?
Jossan-88 2014-03-09 23:53 ! Citera #
Luca
Hej,

Jag köpte hela intensivpaket (15 körlektioner, ”teori”, risk 1 och 2 samt landvägskörning och utbildningskontroll). Idag tog jag min sista körlektion och enligt trafikskolans plan jag är klar med moment 1-8 och tänkte göra landvägskörning (moment 9 och 11). Men fick höra att man måste vara klar med motorvägen innan lanvägskörning- stämmer det? Jag hörde att man måste vara klar med motorväg och stadskörning (klarat en del av 10)- stämmer det? Kan de förbjuda mig att köra landväg?
Det går väl att köpa landvägsköning separat..

Tack på förhand,

Luca

Hejsan!
Det låter väldigt underligt att du inte får köra landsväg innan du kör motorväg. Själv gick jag hos en vanlig trafikskola, och där började vi med stadskörning för att sedan börja med landsvägskörningen. Motorvägen var det sista jag gjorde..

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest