Start > Körkortsforum > Körlektioner

Körlektioner

95ee 2014-02-25 18:34 ! Citera #
Hur många lektioner har ni tagit? Jag tog tre lektioner och fick körkort idag!! :D
trazan 2014-02-25 22:54 ! Citera #
Fyra är inplanerade
Gäst 2014-03-09 14:27 ! Citera #
Meh, blir lite trött på alla som ”Jag tog bara *väldigt litet antal* körlektioner, tog körkort idag, aslätt ju!”. Kul för er att det gick så lätt, men när folk skryter om att de tog få lektioner så tror de som tar normalt antal lektioner att de är dåliga. Men grattis till körkortet.
Gäst 2014-03-09 15:01 ! Citera #
Yoshi
Meh, blir lite trött på alla som ”Jag tog bara *väldigt litet antal* körlektioner, tog körkort idag, aslätt ju!”. Kul för er att det gick så lätt, men när folk skryter om att de tog få lektioner så tror de som tar normalt antal lektioner att de är dåliga. Men grattis till körkortet.


Mja..har en kompis som bara tog en körlektion och fick sedan sitt körkort direkt när hon fyllde arton. Var mycket glad för hennes skull! Hon hade dock övningskört hemma en massa i två år som var anledningen till att hon klarade det.
Jossan-88 2014-03-09 23:45 ! Citera #
tarzan


Mja..har en kompis som bara tog en körlektion och fick sedan sitt körkort direkt när hon fyllde arton. Var mycket glad för hennes skull! Hon hade dock övningskört hemma en massa i två år som var anledningen till att hon klarade det.


Det är ju det många struntar i att skriva, att dom har mängd tränat en massa privat innan dom bokar tid. Men precis som Yoshi skrev så vill dom bara skryta lite fast dom inte säger hela sanningen. Jag själv tog 15 körlektioner innan jag bokade tid för både teori och körprov. Och då körde jag även mycket privat, och eftersom jag gick in för det till 110% så grejade jag båda proven på första försöken.. Men att sitta och jämföra vem som tar det fortast är bara sjukt, för vi alla är olika individer som behöver olika lång tid på oss!
Gäst 2014-03-10 12:32 ! Citera #
Det är som att skryta när man började gå =)))))).

Jag verkligen uppskattar forumdeltagare som peppar och förklarar hur man gör istället för att bara framhäva att det är för lätt att ta körkort. Det krävs hel del körmognad - så för mig tog det år tills jag bytte till automatbil och då plötsligt började jag fatta att även jag kan köra.
95ee 2014-03-14 09:57 ! Citera #
Öh hahah jag skryter inte? Sa bara hur många jag hade tagit, och ni kan ju inte heller veta hur mycket jag har övningskört privat och hur många gånger jag kört upp. Har övningskört i 2 år med mina föräldrar innan äntligen fick mitt körkort 3 månader efter jag fyllde 18 :)))
Gäst 2014-03-14 11:38 ! Citera #
Jag tror att det är lättare om man inte räknar antal körlektioner utan omvandla det i tid.
Om jag aldrig kört bil innan så är det väl inte orealistiskt att det tar ca 20 timmar på trafikskola att lära sig alla trafikregler & gå igenom kursplanen. Jag tycker däremot att det låter konstigt att säga att man lärt sig köra bil trafiksäkert på ex. 4 timmar. Den som övningskört hemma två tim/v i ca ett år har väl kört om man omvandlar timmar till körlektioner ca 156 körlektioner.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov