Start > Körkortsforum > Teori för dyslektiker

Teori för dyslektiker

Gäst 2009-07-25 18:09 ! Citera #
Körkortsboken lättläst kan rekommenderas till oss dyslektiker. Den är helt okey att läsa även när läsning är hopplöst 8-)
tyra 2010-08-28 15:21 ! Citera #
jeanina
körkortsboken lättläst kan rekommenderas till oss dyslektiker. Den är helt okey att läsa även när läsning är hopplöst 8-)


åh jag vet itne om jag är villig att hålla med helt och hållet
Visst är den lättläst... men jag har jättesvårt att fokusera och koncentrera mig vid läsning pga min dyslexi så där av är den inte jättebra..... dom borde ha ljudbok även till denna bok tkr jag....
Nattlampa 2010-09-19 16:43 ! Citera #
Håller med, min kompis hade samma problem. Prata med din körskola, min kompis fick en ljudbok om hon kunde visa upp bevis på att hon var dyslektiker.
Christoball 2010-09-21 19:25 ! Citera #
Min kompis som är dyslektiker hade inte pluggat teori nånting men han satte full pott på hans prov, sa att det var busenkelt för läraren var ”snällare” mot honom, fick ju alla frågor upplästa och läraren nästan betona med rösten vilken som var rätt
carinas 2010-11-27 17:28 ! Citera #
Vad orättvist att betona rätt svar.
Hur ska elev lära sig rätt och fel?
Låter som testet var helt onödigt och de kunde skriva under på godkänt bara vid vise av ID.
Gäst 2010-11-28 16:22 ! Citera #
Det här undrar jag... Det är så lätt för alla som inte är dyslektiker att tycka att det är orättvist. Hur lätt tror ni det är att inte fatta när man läser??? :x Tror ni verkligen att en lärare är så oseriös att han/hon låter en elev bli godkänd av den anledningen. Vi får väl utgå ifrån att de som testar är seriös och utför sitt arbete på ett okey sätt. Ingen är väl intresserad av att någon ska köra omkring på vägarna utan att kunna teorin? Det här luktar avundsjuka. Fundera en gång till! Lär er en del om dyslexi, eller om ni har glasögon; ta av er dessa och se hur lätt det är att skriva och läsa.
Ella 2022-09-28 12:40 ! Citera #
Jag har dyslexi och jag får plugga läsa hundra gånger mer än person som inte har de information ta skit långt tid att förstå om de förklarat på ett svårt sätt så koppla min hjärna inte även fast jag vet svaret jag måste få förklarat vad frågan är ! De är en handikapp att ha dyslexi och hade önskat allt i värden att jag inte hade dett.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov