Körde upp idag och det gick inte bra. Körde nästan på en fotgängare vid ett övergångsställe.. Inte med flit såklart. Hann stanna precis innan men utan någon säkerhetsmarginal. Tur att det finns dubbelkommando i trafikverkets bilar.
Jag blev underkänd (enligt protokollet) på avsökningsrutiner, köra med tillräckliga säkerhetsmarginaler, anpassa hastigheten till de omständigheter som råder, samspel med andra trafikanter.
Jag behöver öva på dessa saker och dessutom placering av fordon. Tror främst inspektören snackade om avsökningen och säkerhetsmarginaler efteråt men kan ha fel för jag var stressad och utmattad vid det laget. Hon gav mig positiv feedback också. Gör de sånt eller var det bara för att vara schysst?
Känner mig grymt osäker i trafiken och blir lätt stressad och hänger inte alltid med.
Vill så gärna ha körkortet NUUU och behöver det desperat. Nu till er experter här i forumet. Hur långt har jag kvar till körkortet??
Hur många körlektioner kommer det ta att fixa till min körning (har ingen möjlighet att övningsköra privat)? Hur ska jag lägga upp mina lektioner för att ha körkortet så snabbt som möjligt? Körlektioner dagligen och ny uppkörning om en två veckor? Är det rimligt och möjligt?
Kan tillägga att jag övningskör i uppsala och även gjorde förarprovet där. Har kört typ 15 dubbellektioner (80 min) hittills de senaste månaderna.