Hej alla glada övningskörare!
Idag hade jag kunskapsprov och gissa vad? Jag klarade det på första försöket! Jag hade jätte stor hjälp av körkortonline.se’s frågor och test.
1. Deras tester gjorde så att jag fick förståelse för all teori. Om jag inte kunde svaret men gissade rätt kollade jag ändå på förklaringen till frågan, likaså de frågor jag hade fel på, jag läste förklaringen till dessa också!
2. När jag under några veckors tid hade haft över 80-90% rätt valde jag att läsa frågan, INTE svars alternativen. På så sätt kom jag fram till rätt svar med hjälp av kunskap och inte ”tur” eller uteslutningsmetoden. Frågorna är slumpmässiga och proffissionellt utvalda för att förhöra på ALLT!
3. Provens uppbyggnad är i stor utsträckning likadan som kunskapsprovet. Därmed var jag inte stressad över situationen; jag hade varit med om det förr!
Jag använde mig av dessa frågor 2 månader innan provet (lite bok innan ja, men främst frågorna) och jag kände mig jätte säker när jag gick in i provsalen!
Lycka till nu allehopa och jag håller tummarna för att det ska gå bra! Ge inte upp!