Start > Körkortsforum > Körde upp i Farsta, blev kugga…

Körde upp i Farsta, blev kuggad.

Gäst 2014-01-24 16:02 ! Citera #
Hej,
jag har läst jättemycket på det här forumet, kanske FÖR mycket. Av foruminläggen att döma så är inspektörerna i Farsta både orimligt stränga och sjukt otrevliga.
Jag körde upp där för några dar sen, och i väntrummet kom två personer ut och hämtade mig, den ena en kvinnlig inspektör, och den andre en kille som var under utbildning och var den som satt med mig där fram (inspektören satt i baksätet). Jag anade oråd och tänkte på allt jag läst om att det blir extra stränga uppkörningar när de är två, osv.

Men inte alls, killen som var under utbildning var lugn och trevlig, och berättade tydligt hur det skulle gå till och gjorde allt han kunde för att få mig att känna mig trygg. (Kvinnan i baksätet sa ingenting under hela körningen)
Tack vare killens lugna trevliga sätt kände jag mig väldigt avslappnad och nervositeten avtog. Jag tycker att jag körde jättebra , dock klantade jag mig på 3 saker varav en av de situationerna blev anledningen till att de kuggade mig. När jag fick beskedet att jag inte var godkänd fick jag samtidigt beröm för de moment som jag klarat av jättebra, och de önskade mig lycka till inför nästa gång.

Sammantaget tyckte jag uppkörningen var en jättebra erfarenhet. Pinigt att jag gjorde de fel jag gjorde, men på det stora hela tycker jag att det gick bra och att jag blev bra bemött och rättvist bedömd.

Det verkar ju som att det inte bara är ens färdighet som spelar in, utan såklart inspektörens dagsform/humör, väder, trafiksituationer osv, men jag skriver det här för att lugna folk som är skraja för att köra upp i Farsta. Blev väldigt positivt överraskad, och hoppas att det inte bara var ”tur” att jag fick så bra bemötande. Känner mig iallafall ganska lugn inför nästa uppkörning.
Gäst 2014-01-24 19:07 ! Citera #
Blir man positivt överraskad trots kuggning så gör väl inspektörerna rätt! Skönt att höra att de var trevliga. Och så är du nog mer mogen än många som bara hade whinat över att de blev kuggade. Lycka till nästa gång!!!
Gäst 2014-01-29 23:19 ! Citera #
Vilket var misstaget som fick dig kuggad?
körkort 2014-02-28 00:48 ! Citera #
Jag missade en avfart och hamnade i bussfilen :)
samt missade en högerregel, klantigt.
Gäst 2014-02-28 05:30 ! Citera #
Hur skulle ma gjort då om man missade avfarten för att få godkänd?

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo