Start > Körkortsforum > Nån som kan ge tips inför uppk…

Nån som kan ge tips inför uppkörning??

Gäst 2014-01-23 19:56 ! Citera #
Hej Alla!
Nu är det så att jag har kuggat uppkörning 5 gånger och teorin 5 gånger också. Men den 20 januari klarade jag teorin 58/65 för första gången i sjätte gången. Nu imorgon har jag uppkörning i Södertälje kl 09.00. Samtidigt avslutade jag min körning idag i trafikskolan och då sa dom att du i övrigt kör bra har bra koll o så. Men jag ligger till både att bli underkänd och godkänd enligt körläraren. Så nu till min fråga är att ja undrar om nån kunde ge mig lite tips vad man bör tänka på och vad som bör tillämpas. Jag har alltid haft problem med avsökning hela tiden i mina uppkörningar men jag känner att jag har rutinen och kan avsökning utan problem. Uppskattas om ni ger lite tips. Tack!
inspektörn 2014-01-24 05:44 ! Citera #
Bosse-89: Jag vill som vanligt inte vara elak men realistisk!
Om du kört upp 5 gånger innan så vet du ju vid det här laget vad som gäller på en uppkörning!
Att få sista minuten tips om hur man skall köra på en uppkörning av en okänd person är inget som rekommenderas. (Förutom mina då*s*)
Jag vet inte om du kört upp privat tidigare eller genom trafikskolan, men det verkar som om du har gjort en klassiker , nämligen att komma alldeles för tidigt till uppkörningen med låga kunskaper och sedan satsat på att göra omprov igen och igen tills du klarar det.
Att kugga teoriprovet 5 gånger tyder på att du har väldigt låg kännedom om hur man skall uppträda i trafiken och det återspeglas direkt vid körningen då man helt enkelt inte hinner med att förstå vad man skall göra i de olika situationerna förrän det är försent!
Hade du lagt pengarna på körlektioner istället för uppkörningar hade du antagligen klarat körprovet galant, men jag skall inte sprida mer salt i såren, utan kör som du blivit lärd, ändra ingenting i sista minuten och lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo