1. började dagen innan provet med att försöka läsa igenom boken, men den var så sjukt tråkig och mångordigt skriven att jag slutade efter 5 sidor...
2. körde sen istället igenom elevcentralen genom att fuska, dvs googla allt jag var osäker på och memorera det.
3. hittade då denna site och läste igenom teorisidorna här, antecknade allt jag inte tyckte var självklart.
4. gjorde massa prov här och studerade noga svaren där jag hade fel eller var osäker.
5. läste igenom mina anteckningar och gjorde en ny version med endast det som fortfarande inte var självklart/lätt. viktigt här med egna lättmemorerade listor/bilder på sånt som inte vill sitta, i mitt fall olycksstatistik, släp å sånt.
6. läste igenom anteckningar version 2 precis innan jag somnade och så fort jag vaknade. rabblade statistiken högt för mig själv.
7. läste version 2 igen medan jag satt och väntade på att få göra provet.
på själva provet försökte jag inte tänka så mycket, utan bara läsa frågorna noga och svara det första som föll mig in, markerade om jag var det minsta osäker. fick då massor av tid över och hann i lugn och ro gå igenom de markerade frågorna på slutet.
funkade för mig
men ska väl säga att jag läser rätt snabbt och har hyfsat bra minne. hjälpte kanske också att jag mest var sjukligt nervös för uppkörningen istället, så tyckte inte teorin var nån större grej...