Start > Körkortsforum > Uppkörning i Helsingborg

Uppkörning i Helsingborg

Gäst 2013-12-24 15:37 ! Citera #
Jag ville bara beskriva hur det känns att göra både teoriprov och uppkörningen i Helsingborg. Jag klarade av båda på mitt första gång.

Teoriprov- det var inte så svårt för att jag hade studerat mycket och jag har gjort många prov online, jag använde också olika teoriprov från olika webbplatser. Det verkligen hjälper en för att när jag skulle skriva provet och tittade på frågorna så kände jag igen dem för att de var nästan samma fråga utan det var formulerat på ett annat sätt. Jag fick 61/65 poäng på teoriprovet på mitt första försök.

Uppkörningen- Det började med en inledning där förarproven presenterade sig och frågade efter min legitimation sen ville han att jag skulle göra en säkerhetskontroll på däcken. Efter det satt vi i bilen och han berättade för mig vad som skulle hända under provet och hur det bedöms. Senare körde vi iväg, jag fick köra på landsväg och göra en vänstersväng det var nästan inga bilar vid den tiden. Efter det körde vi runt tättbebyggt område och sen kom vi tillbaka till stan. Sen skulle jag köra tillbaka till trafikverket och skulle backa in till en parkeringsplats. Direkt efter när jag hade parkerat och stängt av bilen sa han direkt att min körning var godkänd. Allt detta tog runt 40-45 minuter men vi körde bara för runt 20-25 minuter resten var säkerhetskontroll och lite inledning vid början. Efter när jag var klar så fick jag ingen papper som säger att kan köra bil tills mitt körkort har blivit tillverkat för att nu har de en elektroniskt system. Det enda jag behövde när jag körde runt var en legitimation.

Ni som ska ta er körkort lycka till, och om ni har några frågor så är det bara att fråga mig förhoppningsvis kan jag hjälpa er. :)
Sebastian G 2013-12-26 13:18 ! Citera #
Exakt var i Helsingborg körde du??
Gäst 2013-12-26 14:40 ! Citera #
Först så fick jag köra ut från trafikverket till en bostadsområde vilket ligger rakt framför trafikverket, man kör rakt vid den första rondellen. Efter det fick jag köra ut från bostads område till österleden genom filbornaskolans område. Sen var det lite motorväg där jag fick åka rakt fram hela tiden och till slut hamnade jag på en landsväg i påarp där fick jag göra en vänstersväng och sen var det att följa skylten helsingborg och till slut fick jag backa in på en parkeringsplats vid trafikverket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I dag 21:08
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest