UPPKÖRNING FARSTA
Jag har gjort teoriprovet men lyckas inte få tid för uppkörning i Sollentuna där jag övningskört och funderar därför på att boka en tid i Farsta. Problemet är att jag aldrig har kört i Farsta och Farsta är ju känt för att vara svårt. Är det någon som har kört upp där utan att tidigare ha kört där? Eller har tips på svårigheter i Farsta och områden som man bör känna till för att ha en chans?
Ett tips är att logga in tidigt på morgonen, typ kl 8 och uppdatera sidan konstant.
Gör detta varje dag.
Det är under morgonen där det börjar röra på sig i systemet, enligt mina och vänners erfarenheter iallafall.
Tog körkort under sommaren och hade ej bokat in nåt tidigt, så det tidigaste va i oktober typ.
Men jag va inloggad varje dag tidigt på morgonen och hittade tider i samma storstad som mig.
Visst, segt att behöva göra detta kanske, men värt om man satsar på körkortet till 100% och vill köra upp i sin hemstad.
Lycka till
Hittade uppkörningstider samma vecka och veckan där på i samma stad som mig, kanske bör tilläggas.
Hej !
jag gjorde uppkörningen i Farsta, fick godkänd på första gången. Jag har kört privat 2 månader, har aldrig gått i någon trafikskola + det snöade den dagen + kunde inte vägarna i Farsta + jag är en tjej haha. Det viktiga är att du ska vara självsäker på din körning, du ska visa att du har koll både på bilen och trafiken. Var lugn när du kör, tänk först innan du gör något ! Titta i speglarna hela tiden, det spelar ingen roll vad du än gör, du måste ha koll i trafiken bakom dig. Varje sväng innebär att du kollar ordentligt döda vinkeln, varje inbromsning innan rött ljus eller annat, innebär att du tittar först i din backspegel. Speglar, Speglar ! Det är nyckeln ! Det är viktigare än du tror.
)))))
Tack för tipsen! Jag får kolla hemsidan oftare helt enkelt. Mimi, skönt att höra att det gick bra för dig trots allt i Farsta! Känns uppmuntrande.
Körde upp i farsta idag!
tyckte själv att det gick dåligt, men tydligen så tyckte inte inspektören det och fick körkort!
fick köra mot hökarängen och sedan mot nynäshamn, huddinge och sedan tillbaka.
inga större problem. fick göra hela inre säkerhetskontrollen! parkeringsbromsen hade jag lite problem med men det verkade inte stå i vägen för ett körkort! fick backa runt ett hörn och det var väl det som jag trodde jag skulle kugga på eftersom jag råkade köra ut lite för mycket mot vägen, men det var inga problem så körkortet ska komma i mitten av nästa vecka!
farsta är inte alls så hemskt som alla säger! såg ganska många som klarade sin uppkörning idag när jag väntade på min tur!
Om man kan köra bil då blir man godkänd oavsett om man kör upp som privatist eller genom en trafikskola. Alla mina elever har kört upp som privatister och det gick bra. Idag är jag egen företagare och mina elever fortsätter att köra upp privat. Det är bara trafikskolorna som skrämmer folk om att köra upp som privatister. Detta för att kunna lasta på eleverna så många lektioner som helst.
Senaste foruminläggen
Rubrik