Hej!
Har kört ca 45 lektioner (gånger 40) sedan i Juli månad. Innan dess helt blank. Klarade teoriprovet i måndags. VILKEN GLÄDJE! och vad lätt de va!?Gjorde min första uppkörning igår morse med världens självförtroende.
Jakobsberg 1 gången: Körde med en 40 årig man som var väldigt trevlig och fick mig lugn och avslappnad. Körningen gick väldigt bra förutom att jag kuggade
- en snabb rattrörelse tillbaka i mitt fält i påfarten till motorvägen när jag upptäckte att jag höll på att köra över heldraget.
- bytte körfält till vänster för att hjälpa en lastbil på motorvägen som skulle in framför mig och därmed bedömde fel på bakomvarande bilens hastighet så inspektören fick be mig stanna kvar och stänga av blinkersen
- låg något för nära ett fordon i en korsning vid rött ljus
Visste dock inte hur pass hårda dom är på vägverket så jag förväntade mig ett godkänt men med lite påminnelser om det jag klantade lite på.
Jakobsberg 2 gången DAGEN EFTER : Körde med en ungefär lika gammal man. Lika trevlig och lugn! fick otroligt bra vibbar av honom. Han kontrollerade varken säkerhetskontroll, parkering osv. Trodde verkligen att jag sklle bli godkänd men han sa lite ledsamt att jag måste träna mer på
- Påfart. I påfarten får jag inte låsa blicken framåt utan kontrollera bilarna innan och planera när jag ska köra in.
- Trodde jag kom i ett höger körfält efter en rondell men det var visst busshållplats som slutade och därmed en snabb blinkning in på det enda och rätta körfältet.
BAJS!! grinade i bilen båda gångerna så att dom blev riktigt obekväma. Dramaqueeeen! Men shit vad detta suger musten ur en Man blir skitledsen när man anstängt sig till tusen miljarder och ändå så får man underkänt på saker som man själv tycker att man gjorde bra.
Jag har lagt ut nu ca... hmm.. 50 000:- kronor hittills och det svider i plånkan MEN... jag tänker fan inte vänta ens en vecka på att köra upp igen. Har bokat i farsta nu på lördag på förmiddagen och den här gånger tänker jag verkligen fixa det. Annars får man väl typ boka i Flen i Januari eller nåt? målet är ju att fixa kortet innan jul asså
Buuh! man känner sig såå ensam och att jag är ”unik” i att misslyckas men läser man här så ser man att folk kuggar upp mot 5 gånger eller mer.