Start > Körkortsforum > Innan uppkörningen

Innan uppkörningen

zar4 2013-12-09 10:14 ! Citera #
Så jag har min uppkörning nästa måndag. Känner mig fett oförberedd och nervös och vill typ boka om den. Till grejen är att jag har två stycken dubbla lektioner kvar den här veckan. Jag skulle ha tre men var tvungen att boka av en för att jag fått ett nytt jobb. Men jag tror inte det gör så mycket för min lärare trodde att jag bara hade två ändå den här veckan och sen så visade det sig vara tre. Men till saken. På lektionerna har jag aldrig kört stor landsväg eller motorväg och sen så har vi inte gjort kontroller av bilen. Hon har inte riktigt gott enligt 1,2,3... utan hoppat mellan stegen. Jag har skrivningen på fredag och jag vill skriva den för att det känns som jag kan göra den ändå. Men om jag avbokar det hela kommer jag inte att få en tid i år i Stockholm i alla fall och min körskola har inga tider för ens i mitten av januari.Jag vet inte alla säger att jag ska pröva att köra i alla fall om jag tar det så tar jag det och om inte inte. Vad tycker ni ska jag boka av det och boka in mig någon annan stans eller ska jag bara köra?
Jossan-88 2013-12-09 16:01 ! Citera #
Det låter jätte konstigt att du inte har fått köra på stor landsväg eller motorväg fast dom har bokat in dig för dom bägge proven :?
Det ska ju ingå i deras moment att man ska klarat av att köra både landsväg och motorväg innan körläraren ens tänker på att boka proven. Fråga henne varför du inte har fått göra det, och fråga också varför du inte fått göra en säkerhetskontroll ännu.. låter mycket konstigt enligt mig...
amanda94 2013-12-09 18:35 ! Citera #
Hej, jag har uppkörning NU på onsdag, alltså i övermorgon. Jag är sjukt nervös!
Men jag tycker du bara ska tänkta att går de så går de , om inte så är det bara att försöka igen! De ordnar sig ska du se!
zar4 2013-12-10 22:49 ! Citera #
Nej jag vet visst är det konstigt! Jag har en körlektion i morgon så ska ta upp det här med min lärare då. Men jag tror jag kanske bokar in mig i Dalarna då istället. Jag har kört lite där förut på en körskola så dem kanske har några uppkörningstider. Lycka till imorgon Amanda säg gärna till hur det gick :) :D
Yumi 2013-12-12 06:15 ! Citera #
Okej lyssna nu! ;)

Motorväg kan va rätt bra att träna på innan man kör upp. Det är inte det svåraste som du kanske hört, men det finns några grejer att tänka på där.
Landsväg: Inte heller det svåraste, bara köra på, men att veta hur du ska svänga av på en landsväg kan vara lite knepigt. När du läst på hur du ska göra det teoretiskt kan det också vara bara att träna på det i praktiken också.
Säkerhetskontroll: Ingen big deal, detta kan du läsa på själv. Sjukt enkelt. Kolla på youtube eller nåt bara, finns bra guider på nätet iallafall.

Hitta uppkörningstider: Jag vet inte hur det ser ut mot julen, men på sommaren finns det aldrig uppkörningstider när man letar. DÄREMOT avbokar folk hela tiden. Om du loggar in tidigt på morgonen, typ kl 08:00 och uppdaterar sökningen hela tiden så kan jag lova att du kommer hitta en tid inom en vecka typ. Går det på sommaren så går det närsomhelst, och jag gjorde detta på sommaren. Det funkar.
Kör hårt!
Yumi 2013-12-12 06:17 ! Citera #
Det jag menade med landsväg/motorväg är att du bör öva det några gånger. Det är inte det svåraste om du bemästrat all annan körning, MEN det är viktigt att du övar på det ändå, trots att det inte är så svårt.
Jag skulle säga boka om och öva lite på detta först.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest