Vill dela med mig lite tips till er inför proven!
Igår klarade jag mitt teoriprov på första försöket, fick 62 rätt, gick mkt bättre än vad jag förväntat mig. Men så här gjorde jag:
Jag läste ut körkortsboken (en gammal upplaga) en gång. Så jag fick en klar bild på vad det innehåller. Läste oxå teorin på den här sidan ( tkte den var grundlig och kortfattat) Sedan övade jag bara med frågor från olika sidor. Om det inte var ngt jag förstod gick jag tillbaka till boken och den här sidan för att kolla upp det.
Nu vet jag att det skiljer sig på hur man studerar, men mitt tips är att studera som du gjorde inför ett stort prov i skolan. Och det viktigaste är inte vilka sida som har bäst studeringsfrågor utan det viktigaste är att du får en FÖRSTÅELSE och ser en SAMBAND hur trafiken och alla regler fungerar, för då kommer man långt!
LÄS även igenom frågan och alla svarsalternativ tydligt! För tro mig de som säger att teorin har ”kuggfrågor” dem har bara rushat igenom och svarat på den första som låter rätt! Det är inget svårt prov du måste bara vara förbered!
Gjorde även uppkörningen idag (Uppsala) och det kunde inte gått bättre ! ( Fick höra från måååånga att uppsala är svårt, och alla gående/cyklister som dyker upp) Men tänk, om du kan använda en bil i trafiken, du vet hur du ska bete dig i olika trafikssituationer, då ska du känna dig säker och veta hur du ska göra!
Det viktigaste är också att du är LUGN! Om du tänker att du ska göra impression på intruktören dååå blire nervöst och då känner man press, så det är fel tkr jag iaf! Tänk ist att nu kör jag en bil och jag vet ju hur man kör!! Be confident!!
Körde privat men på slutet tog jag några körlektioner på en trafikskola, vilket jag kan rekommendera! Du får oftast köra på vägarna där man ”kör upp” på uppkörningen, och du får låna deras bil vilket är super om du blir van med den !
Sist vill jag bara säga att ge inte upp! Det finns vissa stunder då det inte alls går bra och man känner att det är tufft, men det kommer det att göra! Man lär sig hela tiden!!