Start > Körkortsforum > Uppkörning i Uppsala, kuggad f…

Uppkörning i Uppsala, kuggad för andra gången...

4times 2014-05-21 19:22 ! Citera #
Jag har kört upp fyra gånger. Jag tog inga körlektioner och körde inte så mkt privat heller, tänkte att om jag kör en del privat och lägger pengarna på förarproven istället för körlektioner på en trafikskola som bara suger ut pengar ur en och begär att man ska ta 70 lektioner. Man kan se förarproven som körlektioner där man har chans att få körkortet direkt Har man kuggat tillräckligt många gånger så tycker trafikverkets inspektör synd om en och man lär sig ändå det mest EFTER uppkörningen när man åker runt själv.

Första gången i Mora (underkänd)
Andra gången i Sandviken (underkänd)
Tredje gången i Uppsala (underkänd)
Fjärde gången i Mora (GODKÄND).

Uppsala var sämst. Sur handledare, onödigt mycket trafik och svåra situationer. Jag har övningskört i Stockholm utan problem, men att köra upp i en storstad är bara idiotiskt. Det räcker med nervositeten som det är...Sandviken hade kunnat gå men jag slarvade bort det på en motorväg.

Jag rekommenderar Mora, det är förhållandevis litet..finns inga stora vägar, varken motortrafikled eller motorväg, heller inga komplicerade korsningar...nästan bara landsvägskörning och en liten stadskärna som man kan glida runt lite i.
Gäst 2015-12-19 19:14 ! Citera #
Körde upp i Uppsala för en vecka sen.. det första som hände när vi körde ut i rondellen från trafikverket är att inspektören säger vänster i rondellen,vilket jag följer o han säger att jag körde fel...men körde ju vänster i rondellen,tredje avfarten... sen körde vi 90 väg o han säger att jag ska stänga av hans stolsvärme.. visste inte var det reglaget satt o började leta så kom ut i fel körfält...blev kuggad ,men vem överhuvudtaget börjar fippla med reglage i på 90 väg,även om man kan bilen?
Gäst 2015-12-19 19:38 ! Citera #
Gäst 2015-12-19
Körde upp i Uppsala för en vecka sen.. det första som hände när vi körde ut i rondellen från trafikverket är att inspektören säger vänster i rondellen,vilket jag följer o han säger att jag körde fel...men körde ju vänster i rondellen,tredje avfarten... sen körde vi 90 väg o han säger att jag ska stänga av hans stolsvärme.. visste inte var det reglaget satt o började leta så kom ut i fel körfält...blev kuggad ,men vem överhuvudtaget börjar fippla med reglage i på 90 väg,även om man kan bilen?
Jag gör det oavsett om man kör på en 90-väg eller 50-väg så ska man kunna fixa med det mest enklaste reglagen.
Säg att du åker på en 90-väg och du får lite imma på framrutan, då måste du veta vilket reglage du ska vrida på för att få bort imman för att kunna se ut.. Så din inspektör testade dig het rätt!
Om du bara visste hur det märket ser ut så kan du titta lite snabbt i omgångar tills du hittar rätt reglage, sedan trycker du på den knappen när du kör på den näst kommande raksträckan.. Hur lätt som helst :D
Trafiklärare 2016-07-23 01:13 ! Citera #
:) Hej alla som kuggar uppkörningen !

Ta några lektioner på trafikskola så kommer allt bara bli bättre !
Vi hjälper er till ett körkort !

MVH
Trafiklärare

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor