Start > Körkortsforum > Ouppdaterade uppkörningslärare…

Ouppdaterade uppkörningslärare?

jonn4_ 2009-07-10 15:26 ! Citera #
Jag bor på ett litet ställe men har kört med en trafikskola som är ca 20 mil här i från för att våran trafikskola la ner. De jag har kört med verkar vara väldigt utbildade och kan sin sak och väldigt uppdaterade! Men nu är det så att jag har hört av vänner som har kört upp där jag bor att dem de har kört upp med har kuggat dem på saker som de har gjort rätt. En skulle göra en vänstersväng på lansväg och bromsade in, växlade ner till 2an och svängde. Men uppkörnings läraren sa att han kulle motor bromsa på alla växlar innan. Det ät ju som inte eco-driving! Tänk om jag råkar ut för samma, vart kan jag då vända mig om det händer en liknade sak?
Gäst 2009-08-28 22:12 ! Citera #
Att bromsa ner med alla växlar är eco driving.
Gäst 2009-09-25 13:38 ! Citera #
Alla är vi olika, så även körlärare och uppkörningsgodkännare (vad heter det). Jag tror att man alltid måste reflektera själv och välja hur man vill göra utifrån vad som är rimligt. Det den ena säger kanske inte alltid den andra tycker lika om... Otur såklart, men säkert svårt att få någon rätsida på.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest