Start > Körkortsforum > Kuggning efter kuggning

Kuggning efter kuggning

Sara Ersson 2013-10-22 16:59 ! Citera #
Vet inte vad jag ska ta mig till.. Ligger hemma och gråter över min tredje kuggning idag i Jakobsberg. Teoriprovet gick asbra men nu går det ut om en vecka och snart är vintern här. Det jag gjorde fel idag var att jag var lite försiktig med att köra i i luckor i rondellen, samt att jag inte kom igång så jättesnabbt ut på 50-vägar. Liksom förlåt för att jag hellre är försiktig än att jag bara kör rätt och sen hade jag aldrig kört någon liknande bil tidigare heller. Det tar ju ett tag att vänja sig. Efter 3 kuggningar och ett teoriprov som går ut känner man sig ganska hopplös. Speciellt eftersom jag missat väldigt mycket lektioner i skolan pga körlektioner. Vad fan gör man nu?
papabizz 2013-10-22 18:47 ! Citera #
Man fortsätter att kämpa.
hejjjjio 2013-10-22 20:07 ! Citera #
Försök engång till annars åk till intesiv kurs d kmr kosta lite för dig
inspektörn 2013-10-22 23:17 ! Citera #
Jag vill inte vara elak, men det verkar som om du gjorde din första uppkörning alldeles för tidigt!
Som du beskriver din senaste körning så visar det tydligt på att du inte är tillräckligt erfaren för körkort!
Att inte kunna förutse och ta luckor i trafiken, samt att ha problem med vilken bil du kör är typiskt för en person som kommit alldeles för tidigt till uppkörningen!
Du är inte försiktig i trafiken, du är passiv!!
Vad du behöver är mycket mer rutin och mer självförtroende!
Tänk inte på att teoriprovet går ut! Har man klarat det en gång så klarar man det en gång till! Om inte, ja då är man absolut inte redo för körkort!
Våga KÖRA bilen! Ta för dig när du skall ta för dig, släpp efter när du ska släppa efter! Alla andra trafikanter förväntar sig att du gör din bit i trafiken rätt, gör du det inte skapar du förvirring!

Lycka till!
Hannah 2013-10-30 13:34 ! Citera #
Lilla gumman jag förstår fast tusen gånger värre! Jag har kuggat 7 gånger..första 5 p.g.a en lärare som lurade mig och fick sparken. Bytte skola och kuggade igen igår. Jag ska göra teorin igen för tredje gången. Men vet du vad? Jag har haft de super tufft men jag ger inte upp! Jag har gett mig fan på att jag ska ha de där kortet! Byt lärare och se till att vara absolut redo nästa gång. Skit i att vintern är på väg. Stressa inte, det kommer när det kommer. Och då ska du veta att jag missat ett fast jobb p.g.a att jag inte har körkort. Ge inte upp! Något som jag lärt mig är att inte jämföra sig med andra heller. Vissa av oss har haft det svårare och det gör oss starkare som inte ger upp! Vi klarar det här!
Björn He 2013-12-06 22:42 ! Citera #
Kuggning är ingenting att gråta över, man är absolut inte klantig för att man inte klarar uppkörningen. Jag klarade inte heller min första uppkörning, hade visst fel sorts bil då. Jag bokade uppkörning som privatist och var då tvungen att låna bil av Trafikverket och fick då låna en Golf. Trodde att jag var van att köra den eftersom jag körde en sån hos trafikskolan men så van var jag inte. Jag upptäckte att den jag hade på uppkörningen kunde öka farten utan att man gasade, dock upptäckte jag inte det i tid och därför blev jag inte godkänd, blev kuggad för att jag råkade vara för långt över hastighetsgränsen, det berodde nog på att bilen drev på av sig själv, vet faan inte hur den kunde göra det, jag tror det berodde på att den var dieseldriven, har hört av en del skolkamrater att dieseldrivna Golfbilar brukar göra sådär, och ingen hade varnat mig om att det fanns såna bilar innan jag bokade uppkörning. Blev också kuggad för att jag inte anpassade hastigheten, körde i typ 50 km/h vilket inte i sig var förbjudet men det var olämpligt bara för att det dök upp ett fördömt fartgupp och bara för det hände det att inspektören ingrep på bromsen vilket självklart inte får hända när man kör upp. Tycker det är ganska konstigt att den här bilen kunde driva på sådär, jag övade med en dieselbil efter kuggningen och på försök 2 och 3 hade jag också dieselbilar, och just nu har pappan hyrt en dieselbil men dessa driver ju inte på alls, trots att jag manövrerar dem på samma sätt som jag manövrerade den där Golfen.

På försök 2 höll jag hastigheten men blev kuggad för att jag råkade visa brister i tillämpning av stopplikt, körde ut på landsvägen lite för tidigt, och fick då också underkänt i manövrering då jag råkade accelerera för sakta.
tesla 2013-12-08 20:28 ! Citera #
Usch, vet precis hur du känner dig! Har kuggat fyra gånger nu och det känns bara så hopplöst. Grejen är den att jag klantar mig extra mycket på uppkörningarna, blir så nervös av hela situationen. Alla kuggningar har också lett till minskat självförtroende. Jag hade också en teori som gick ut men bestämde mig för att inte försöka igen och ta en-två veckors paus från körningen. Smälta allt och ta nya friska tag. Vi klara det här, bara att kämpa vidare!
Gäst 2014-01-10 21:43 ! Citera #
Du, att gå upp i tillräcklig hög hastighet tidigt är en del av eco-drivingen. Och det här med rondeller... Är du först dit så är det din tur! Helst Ska du inte stanna heller, så sök av rondellen tidigt så du slipper växla ner till 1an.
Lycka till nästa gång :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo