Start > Körkortsforum > Förarprov i Jakobsberg?

Förarprov i Jakobsberg?

Aschberg 2013-10-13 23:25 ! Citera #
Tjena, har förarprov i Jakobsberg och undrar om någon här har kört upp där? Hur ser det ut där man kör :o ? Är det mkt rondeller, cyckelbanor eller obevakade övergångsställen etc? Och är inspektörerna snälla haha? :lol:
Lillie 2013-10-15 08:31 ! Citera #
Jag körde upp där igår. Är van att köra i området för min trafikskola ligger i närheten.

Jag fick inte direkt köra så mycket i Jakobsberg. Vi åkte direkt ut på E18 mot Sthlm och jag svängde av vid Sollentuna. Efter ett tag åkte vi därifrån till Barkarby och där fick jag backa runt ett hörn. Sedan åkte vi tillbaka mot Jakobsberg.

Det låter kanske som att det gick jättesnabbt, men allt som allt tog uppkörningen ca 45 min (varav 35 min var ren körning). Säkerhetskontrollen var enkel då jag bara skulle kontrollera bromsvätska och kylarvätska, och det hade jag tränat på innan.

Jag utsattes för flera cirkulationsplatser (oftast vänstersväng vilket är lite svårare tycker jag), och det blev två motorvägspåfarter (plus en omkörning). Svängde även in på några mindre 30-vägar med högerregel (fanns även en del oskyddade trafikanter på vägen) och en gång blev det även vänstersväng på landsväg.

Min inspektör var väldigt trevlig. Fick ett bra intryck av honom. Han frågade mig innan om jag ville att han skulle prata under körningen eller vara tyst. Tycker det var jättebra då jag föredrar tystnad så att jag kan fokusera, och han tyckte inte på nåt sätt att det gör mig till en osäker förare.

Lycka till på uppkörningen!! :)
Gäst 2013-10-15 10:17 ! Citera #
Aschberg
Tjena, har förarprov i Jakobsberg och undrar om någon här har kört upp där? Hur ser det ut där man kör :o ? Är det mkt rondeller, cyckelbanor eller obevakade övergångsställen etc? Och är inspektörerna snälla haha? :lol:

-
Gäst 2013-10-15 10:18 ! Citera #
Lillie
Jag körde upp där igår. Är van att köra i området för min trafikskola ligger i närheten.
Tack för svaret :D fan att det är mkt rondeller där då haha. Är det mycket trafik där och fick du godkänt? ;)
Jag fick inte direkt köra så mycket i Jakobsberg. Vi åkte direkt ut på E18 mot Sthlm och jag svängde av vid Sollentuna. Efter ett tag åkte vi därifrån till Barkarby och där fick jag backa runt ett hörn. Sedan åkte vi tillbaka mot Jakobsberg.

Det låter kanske som att det gick jättesnabbt, men allt som allt tog uppkörningen ca 45 min (varav 35 min var ren körning). Säkerhetskontrollen var enkel då jag bara skulle kontrollera bromsvätska och kylarvätska, och det hade jag tränat på innan.

Jag utsattes för flera cirkulationsplatser (oftast vänstersväng vilket är lite svårare tycker jag), och det blev två motorvägspåfarter (plus en omkörning). Svängde även in på några mindre 30-vägar med högerregel (fanns även en del oskyddade trafikanter på vägen) och en gång blev det även vänstersväng på landsväg.

Min inspektör var väldigt trevlig. Fick ett bra intryck av honom. Han frågade mig innan om jag ville att han skulle prata under körningen eller vara tyst. Tycker det var jättebra då jag föredrar tystnad så att jag kan fokusera, och han tyckte inte på nåt sätt att det gör mig till en osäker förare.

Lycka till på uppkörningen!! :)
osäker 2014-04-26 16:11 ! Citera #
Jag ska göra min första andra uppkörning där nästa vecka och försöker träna lite innan för jag har mest kört i Enköping där jag körde upp första gången och kuggade. Undrar var landsvägskörningen finns i Jakobsberg eller där i närheten? Finns det någon typ 90 väg där man måste tömma av innan man svänger vänster?
Samed 2016-03-13 19:01 ! Citera #
Jag bor närheten av Jakobsberg, men blev du godkänt Lillie ? :)
Gäst 2016-04-08 23:15 ! Citera #
Körde upp tredje gången där idag och klarade det med hjälp av en trafikskola. i Jakan kommer samtliga att utsättas först och främst för rondeller så det måste man kunna klockrent, sedan kan man räkna med påfart/avfart motorväg, parkera runt hörn. Ett annat viktigt tips är när man kör i Barkaby, där är nästan samtliga vägar 40km/h, tänk på det. Plus att en påfart till motorväg är ganska kort och börjar med en skarp sväng som sedan övergår i 100 km/h.
may 2016-12-26 01:03 ! Citera #
Jag ska köra upp i jakobsberg skiy nervös.
jaka 2017-02-02 12:24 ! Citera #
Det handlar inte om att någon kan köra ! O hur !Tyvärr det är handledaren som bestämmer om allt i.dessutom Sverige liknar över allt.
Gäst 2017-02-02 16:53 ! Citera #
jaka 2017-02-02
Det handlar inte om att någon kan köra ! O hur !Tyvärr det är handledaren som bestämmer om allt i.dessutom Sverige liknar över allt.
Klart det spelar roll om du kan köra eller inte..
Kan du inte köra så måste ju handläggaren påpeka att man kör dåligt...eller hur?!?

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov