Jag körde upp där igår. Är van att köra i området för min trafikskola ligger i närheten.
Jag fick inte direkt köra så mycket i Jakobsberg. Vi åkte direkt ut på E18 mot Sthlm och jag svängde av vid Sollentuna. Efter ett tag åkte vi därifrån till Barkarby och där fick jag backa runt ett hörn. Sedan åkte vi tillbaka mot Jakobsberg.
Det låter kanske som att det gick jättesnabbt, men allt som allt tog uppkörningen ca 45 min (varav 35 min var ren körning). Säkerhetskontrollen var enkel då jag bara skulle kontrollera bromsvätska och kylarvätska, och det hade jag tränat på innan.
Jag utsattes för flera cirkulationsplatser (oftast vänstersväng vilket är lite svårare tycker jag), och det blev två motorvägspåfarter (plus en omkörning). Svängde även in på några mindre 30-vägar med högerregel (fanns även en del oskyddade trafikanter på vägen) och en gång blev det även vänstersväng på landsväg.
Min inspektör var väldigt trevlig. Fick ett bra intryck av honom. Han frågade mig innan om jag ville att han skulle prata under körningen eller vara tyst. Tycker det var jättebra då jag föredrar tystnad så att jag kan fokusera, och han tyckte inte på nåt sätt att det gör mig till en osäker förare.
Lycka till på uppkörningen!!