Ja, nästa vecka ska jag börja köra på motorväg med körskolan... Jag känner mig ganska panikslagen inför det. Jag har kört där 1 gång tidigare men inte med körskolan, det kändes ganska okej när det var två filer/bred väg. Men sen när det är en fil och staket på båda sidorna känner jag mig osäker, tror att det kan vara att vägen känns så smal och jag är rädd att råka åka in i stängslet, alltså nudda det så man snurrar runt, krockar, osv. (jag har rätt svårt att åka helt rakt, speciellt när jag växlar) Och ja, jag är inte så bekväm med att åka så fort heller, det känns så osäkert.
Alltså, om man gör något misstag så kan ju läraren knappast rädda upp det i så hög hastighet? Då är det ju kört. Någon med tips inför det? Jag undrar även om någon vet hur stor risk det är att behöva åka motorväg på provet sen? Ganska vanligt eller ovanligt? Jag tänkte även på om man får släppa gasen när man ser avfarten, lite innan man svänger in eller om man inte får sakta ner ALLA innan man är inne på den? för jag är så rädd att inte hinna sakta ner, för det kommer ju en ganska kraftig sväng sen...