Start > Körkortsforum > Ej nöjd med körskolan

Ej nöjd med körskolan

Gäst 2013-10-01 21:03 ! Citera #
Hej alla!!

Jag behöver ett råd och lite vägledning och ett svar på om min känsla är rätt eller fel?!

Jag är inte nöjd med körskolan jag går på eller jag var det fram till efter sommaren innan jag bokade uppkörning och teori.
Det var då jag förstod hur lite vi hade gått igenom och hur mycket jag hade kvar att lära.
Då helt plötsligt skulle det bokas in alla möjliga saker som jag inte hade en aning om och det fanns ingen tid att sätta sig ner hur vi skulle lägga upp det sista tiden nu inför uppkörningen.
Jag frågade tidigare i våras om en utbildningsplan och hur vi skulle lägga upp det hela för att jag skulle nå mitt mål.
Fick väl inte direkt något skriftligt men lutade mig kanske lite väl mycket tillbaka och litade att på dom skulle ha koll hur vi skulle lägga upp allt.

Nu idag efter 23 lektioner har jag backparkerat för första gången och uppkörningen är om ca 1 vecka.
Jag har en del kvar att traggla med och en del saker blev jag tillsagt att lära mig hemma.Som fickparkering tex.

Jag känner mig iaf osäker på ganska många saker men har inte blivit avrådd av boka av uppkörningen.

Hur ska jag tänka och är min känsla helt fel?

Man lägger ju ut ganska mycket pengar på ett körkort och hur går jag tillväga om jag inte är nöjd utan känner mig väldigt missnöjd och att dom inte tagit min utbildning på allvar!!!

Vad ska jag göra!?
Är det någon som råkat ut för samma sak?!

Mvh ledsen och förtvivlad!!!
Flora 2013-10-01 22:50 ! Citera #
Jag var med om exakt samma sak. Hundra lektioner och man känner att man inte kommer någonstans. Jag var på tre olika körskolor innan jag hittade till ”min körskola” i Hallunda. Om du inte känner dig redo så avböja och åk till Hallunda och fråga efter Abraham! Han är så grym. Han sa till mig när jag var klar. Fick inte känslan av att dom bara ville tjäna pengar. Hälsa från mig om du träffar honom :D
Gäst 2013-10-01 22:51 ! Citera #
Flora
Jag var med om exakt samma sak. Hundra lektioner och man känner att man inte kommer någonstans. Jag var på tre olika körskolor innan jag hittade till ”min körskola” i Hallunda. Om du inte känner dig redo så avböja och åk till Hallunda och fråga efter Abraham! Han är så grym. Han sa till mig när jag var klar. Fick inte känslan av att dom bara ville tjäna pengar. Hälsa från mig om du träffar honom :D


Avboka skulle det såklart stå
Gäst 2013-10-02 08:41 ! Citera #
Tack så jättemycket för ditt svar :)!!

När du bytte körskola hade du nära till uppkörning då?!
Jag har kört med en kvinna nu men pga att dom har så ont om tider så har jag kört med några andra.
Det är nämligen saker jag gjort som kvinnan inte sagt nåt om som tydligen är helt fel & nu måste jag börja lära om känns det som såhär 1 vecka innan uppkörning.
Känner mig ledsen & förtvivlad & framför allt lurad på alla pengar man lagt ut.
Kör med en kompis & hon har nämligen sagt att det är konstigt att vi aldrig kommer nånstans men jag har väl tänkt att det ska vara såhär men jag har ju förstått nu att hon har haft alldeles rätt.
Gäst 2014-01-31 18:37 ! Citera #
Hur gick det? Klarade du dina uppkörning?

Även om du klarade den, men fortfarande är missnöjd, så kolla om skolan är ansluten till STR. De har en reklamationsnämnd som man kan vända sig till. Då har du möjlighet att få tillbakamdina pengar.
A 2016-03-31 15:10 ! Citera #
Har varit med om samma !!
Gäst 2016-05-01 22:08 ! Citera #
Man få se upp för vissa trafikskolor som inte är seriösa och ägnar åt tjäna pengar och inte på stötta och handleda till fixa körkortet. Det pedagogiska lärandet finns inte. Vi lär olika fort.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest