6e gången å de gick inte..
6e gången..jag körde upp 5 ggr i våras inom två månader..struntade i de ett tag, bytte lärare å har tagit massa lektioner å när han säger att man e redo bör man väl vara redo? Klarade teorin förra veckan..orkar inte köra upp igen..de e så jävla knäckande..har inget självförtroende kvar alls..jag orkar inte utsätta mej för detta en gång till..frågan e om de verkligen e värt de när man mår så här dåligt å blir nertryckt..undrar om de e nåt fel på mej? Alla jag känner har klarat de på första eller andra försöket..
knäckt, ledsen, förstörd, ensam...
Det synd, men du ska inte känna dig knäckt. Du är inte sämre än andra du behöver mer träning bara. Sluta jämföra dig med dina vänner, ni är olika personer, olika personligheter och du är säkert bättre än dem på annat. Jag har vänner som kört upp över 10 gånger och inte klarat men de fortsätter kämpa på. Du ska också kämpa, vill du ha det förbaskade rosa kortet får du ställa in dig på att du kommer klara det nästa gång, och tro mig när du är godkänd kommer du se att det är värt all mödan och alla pengar du lagt ner. Gå inte runt om dagarna och tänk på uppkörningen för då byggs mycket nervositet upp och det kommer komma fram när du ska köra upp.
Träna så mycket du kan, och håll dig sysselsatt så att du inte hinner bli nervös förrän du sitter i bilen, sen kommer det släppa.
Uppkörningen är en vanlig körlektion där du visar att du kan vara ute i trafiken utan hjälp av en handledare, det är inget annat än det. Klarar man inte så är det inte det värsta som kan hända, du går bara in och bokar om. Men se till att skaffa dig lite rutiner innan nästa uppkörning. T ex kolla backspeglar, döda vinkeln, ecodriving och sånt. Så på det nu igen!
Lycka till
”I’ve failed over and over and over again in my life and that is why I succeed.” - Michael Jordan
Tid läker sår och man mognar genom tiden.
Jag lovar att du är starkare än du va förr nu, med lite vilja tror jag att du också vet det.
Samla krafter och gå all in en sista gång, du tar nästa ska du se.
Vad du än gör, ge fan inte upp. Du vet att du klarar det här!
Tänk noga på vad inspektörerna klagat på och visa gubben/kärringen nästa gång att de
hade fel om dig och att du faktiskt kan köra bil. För det kan du!
Tack för fina svar! Speciellt att jag inte ska jämföra mej med andra, de klokaste nån sagt till mej på länge! Ska boka nya lektioner imorgon med en ny lärare som ska få sista pusselbiten på plats!
Tack så mycket! Kram <3
Jag vet prisis hur du känner! Föra året försökte ja ta körkort och de gick rent sakt ått helvete! Jag har kört upp 7 gånger, men idag klara jag teorin, och har uppkörning om 2 veckor, och jag känner mig mognare, jag blir så jävla närvös när jag kört upp tidigare!! men jag önskar dej lycka till:-)
Usch ja då e vi ju på samma spår..klarade också teorin förra veckan, hade bättre resultat än sist å de va mycket roligare att klara det denna gången..jag har nu bokat två nya lektioner sen får vi se..känns extra surt för jag missade en fast tjänst på ett jobb för att jag kuggade. Dom kunde inte vänta längre. Dags att ta nya tag. Önskar dej all lycka å vi kommer att klara de här :-)
Senaste foruminläggen
Rubrik