Start > Körkortsforum > Nervositet

Nervositet

Evelina 2013-08-20 19:04 ! Citera #
Till gäst:
Jag kuggade! :(
Tog en körlektion innan uppkörningen. Va så sjukt nervös och allt gick verkligen SKIT på uppvärmningslektionen. Fick sån panik så att jag börja gråta (haha lite löjligt ändå). Men när jag väl började köra med inspektören så jag gick HUR bra som helst! Kan utan tvekan säga att jag har aldrig någonsin känt att min körning gått så bra. Kände mig så otroligt säker och var så nöjd med min presentation. Vi pratade och han var jätte trevlig. Helt plötsligt slutade han prata och när vi kom tillbaks till trafikverket sa han att jag inte var godkänd. På en sekund blev han jätte otrevlig. Tydligen så skulle jag kört på ettan i en korsning där jag skulle rakt fram, hade tvåan då jag kände att jag hade kontroll över situationen. Körde ju jätte långsamt ifall det skulle komma ut en bild från höger (det var högerregeln), körde dock inte så långsamt att bilen började hacka, därför kände jag att tvåan passade bra. Bilen sa ju inte emot.

Sen så kunde jag kört lite mer miljömedvetet, det påpekade han och det vet jag om, men man kan inte tänka på ALLT när man är lite nervös.. Dock sa han att han kunde ha ”överseende” med det, så det var inte därför jag kuggade.

Är så sjukt ledsen, han sa att jag körde jätte bra, förstår inte hur jag kunde kugga på en sån liten grej.. Men det är la att ta nya tag och hoppas på att jag får en trevlig person utan humörsvängningar nästa gång. Har uppkörning den 26 igen! :)
hejjjj 2013-08-21 10:09 ! Citera #
Evelina: nej, vad tråkigt! Och vad knäppt att han kuggar dig för en sån grej... ettan lägger jag bara i när bilen faktiskt är stillastående (eller möjligtvis om farten är så låg att bilen, som du säger, klagar på för hög växel). Oftast tröstar jag mig med att när folk beskriver att de blir kuggade för såna här smågrejer så har de nog en skev uppfattning om hur bra de faktiskt kör, men det låter ju verkligen som att det enbart var den lilla grejen som sabbade det för dig.

Jag har också uppkörning den 26e, och känner mig betydligt lugnare nu än vad jag gjort tidigare. Körde en ”uppkörningslektion” i stort sett felfritt och det lugnade mig väldigt mycket eftersom jag var nervös och stressad när jag körde men lyckades prestera ändå. Lycka till nu, hoppas att det går vägen! :)
Evelina 2013-08-21 20:11 ! Citera #
Hejjj:
Jasså är du? Det är ju jätte bra. Jag är mycket nervösare, vill verkligen inte kugga igen. Tack så mycket, och lycka till du med! Hoppas du klarar det :)
Evelina 2013-08-22 19:17 ! Citera #
Förresten jag har en fråga, vet någon om det spelar någon roll ifall man kör upp ensam eller om ens förälder är med? Min lärare var inte med förra gången, fastän jag hade betalat för hennes ”tjänst”. Tror ni att chansen är större att dom lurar än om man är själv?
inspektörn 2013-08-26 05:38 ! Citera #
Evelina!
Ingen lurar dig!
Inspektörerna måste följa lagen och det gör dom!
Om du tror att du har blivit lurad, så har du antagligen inte koll på vad som gäller!
Evelina 2013-08-26 10:43 ! Citera #
Jag tror inte att JAG har blivit lurad.Undrar bara om det kan hända. Men det är lugnt FÖR JAG KLARADE DET!! WOHOOO fick körkortet för en timma sedan, är så glad!! Har aldrig någonsin varit så nervös, körningen gick för övrigt skit men det kanske berodde på att mina fötter skakade hela tiden. Fick en glad tant och man märker verkligen att deras humör påverkar ALLT. Hon påpekade några saker men godkände mig ändå. Kanske för att vi båda hade ett stort intresse av djur som vi pratade om hela tiden, vad vet jag. Är bara glad att jag fick en chans. Det som hon va dåligt har jag aldrig gjort innan, så det berodde enbart på min nervositet. Men jag orkar inte bry mig, NU SKA JAG KÖRA TILL ULLARED!! haha
ps. Ska aldrig mer köra i Mölndal haha
hejjjj 2013-08-26 16:31 ! Citera #
Grattis Evelina!!

Jag klarade det idag också!! Första försöket! Det känns som att en enorm sten lättat från mina axlar, haha. Har inte riktigt fattat det än, att jag får köra bil helt själv! Både ben och händer skakade innan och när jag först satte mig i bilen (trots att jag inte kände mig sååå nervös i huvudet liksom) men i takt med att jag körde så kände jag bara att jag fixar detta, det är ju inga som helst problem, jag KAN köra bil. Inga anmärkningar på körningen heller, hon sa bara grattis och hejdå. Whooooop så gött.
Evelina 2013-08-26 17:12 ! Citera #
Tack och grattis du med! Mina ben skakade oxå otroligt mycket. Helt sjukt att vi får köra bil helt själva nu! Kan inte heller fatta det. Har varit ute och kört två ggr nu, duvet brorsorna vill ju ha skjuts hela tiden nu haha. Ska iväg ikväll igen med några polare, måste fira det tusen ggr om!
inspektörn 2013-08-26 20:54 ! Citera #
Grattis!
Riley 2013-08-28 13:58 ! Citera #
Åhhh grattis Hejjjj!!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo