Start > Körkortsforum > Nervositet

Nervositet

Evelina 2013-08-14 22:25 ! Citera #
Känner EXAKT samma sak!! Har uppkörning imorgonbitti i GBG, kan varken sova eller äta, spyr på bara tanken av mat. Har bara lust att skita i allt. Men det här är ju det sista momentet och sen har vi ett körkort i handen! Du kommer fixa det! När jag får sån här panik så tar jag några djupa andetag, säger till mig själv att inte vara så feg och töntig och bestämmer mig för att klara det. Vi kommer klara det ! Håller tummarna för dig! :)
tara 2013-08-15 14:54 ! Citera #
Jag fick panickattack på min uppkörning och det gick som fan. jag var så nära att svimma :cry: det var hemskt. jag har uppkörning imorgon igen och vet inte hur kan jag kontrolera mig :cry: jag behöver hjälp
Gäst 2013-08-15 16:10 ! Citera #
Hur gick det, Evelina?

Tara: Usch, vad jobbigt :/ Nu när du gjort det en gång så vet du ju iaf hur det går till och så, det kanske kan hjälpa? Annars har jag inget tips... Lycka till imorgon!
Gäst 2013-08-15 16:11 ! Citera #
Gäst
Hur gick det, Evelina?

Tara: Usch, vad jobbigt :/ Nu när du gjort det en gång så vet du ju iaf hur det går till och så, det kanske kan hjälpa? Annars har jag inget tips... Lycka till imorgon!

Glömde skriva i namnet :P
hejjjj 2013-08-15 16:11 ! Citera #
Gäst
Gäst
Hur gick det, Evelina?

Glömde skriva i namnet :P

Tredje gången gilt, hehe.
driv3r 2013-08-16 09:05 ! Citera #
Alltså ni gör uppkörningen till mer än vad det är, ja jag kände exakt som er men kan säga att det finns inget att oroa sig för. Kör bara som ni brukar göra, och försök småprata så att nervositeten försvinner, och snabbare än ni märkt så är uppkörningen klar.
Dessutom är ni tjejer brukar ni ha lättare än killar på uppkörningen för de bedömer inte ”lika hårt”. Nu pratar jag av ren erfarenhet, det inget jag har fakta på men inspektörer brukar tro att vi unga killar ska ut och busköra och skita i reglerna vilket vi inte alla gör. Men men

Hur som helst, lycka till!
Jossan-88 2013-08-16 11:50 ! Citera #
driv3r
Alltså ni gör uppkörningen till mer än vad det är, ja jag kände exakt som er men kan säga att det finns inget att oroa sig för. Kör bara som ni brukar göra, och försök småprata så att nervositeten försvinner, och snabbare än ni märkt så är uppkörningen klar.
Dessutom är ni tjejer brukar ni ha lättare än killar på uppkörningen för de bedömer inte ”lika hårt”. Nu pratar jag av ren erfarenhet, det inget jag har fakta på men inspektörer brukar tro att vi unga killar ska ut och busköra och skita i reglerna vilket vi inte alla gör. Men men

Hur som helst, lycka till!

Det där är ju nästan könsdiskriminering om du tror att vi tjejer har lättare för att få körkort än er killar!
Alla inspektörer bedömer efter hur man kör, manövrerar bilen, trafiksäkerhet och hur man planerar sin körning.
Jag tror inte att det har nått med kön att göra över huvud taget. Om en kille och en tjej gör exakt samma fel, så tror jag inte att tjejen klarar sig bara för att hon är tjej :)
Riley 2013-08-16 22:42 ! Citera #
Bra skrivet Jossan!
Verkligen könsdiskriminerande att det skulle vara lättare bara för man är tjej!
driv3r 2013-08-17 04:03 ! Citera #
Visst låter det illa? Det tycker jag också men efter att ha granskat lite olika berättelser kan man konstatera att INTE alla men många inspektörer tänker på det sättet. Åter igen det här är inget jag har fakta på utan jag själv har dragit slutsatserna.

T ex en tjejkompis körde in på en gata där det stod ej infart, självklart rättade hon till misstaget och inspektören påpekade det, ändå fick hon körkort. En killkompis växlade inte ner från 2an till 1an vid en korsning trots inga bilar och han höll ca 10 km/h, och inspektören ansåg att han inte var tillräckligt uppmärksam. Han kuggade på trafiksäkerhet
Jossan-88 2013-08-17 14:32 ! Citera #
Visst finns det inspektörer som bedömer helt olika fast dom INTE ska göra det, men jag tror verkligen inte att det beror på att man är tjej eller kille, utan jag tror att det pendlar lite åt olika hållen.. Det finns även killar som blir godkända och tjejer som blir kuggade fast dom bägge gjorde samma fel..
Jag själv har en syster som vart kuggad för samma sak som hennes kille vart godkänd på.. Så visst finns det som sagt inspektörer som bedömer olika. Men att det är beror på vilket kön man har tror jag inte ett dugg på :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest